Instrukcja aktywowania dekodera satelitarnego Cyfrowego Polsatu

 

Kiedy na ekranie telewizora dekoder Cyfrowego Polsatu wyświetla komunikat Błąd 04, Błąd 09, Tego kanału nie ma w twoim abonamencie, Karta nieaktywna, Zakodowany sygnał, Odmowa dostępu, należy postępować zgodnie z poniższą instrukcją:

  1. Upewnić się czy kanał na którym wyświetla się powyższy komunikat, znajduje się w wykupionym pakiecie.
  2. Włączyć na dekoderze kanał Polsat HD znajdujący się na pozycji numer 1
  3. Wykonać ponowienie uprawnień poprzez konsultanta Infolinii Cyfrowego Polsatu dostępnej pod numerem tel.: 222127222 lub poprzez Internetowe Centrum Obsługi Klienta w zakładce „Usługi” › „Telewizja” › „Usługi serwisowe” › “Wznów połączenie z satelitą”.
  4. Jeśli wykonanie kroków 1-3 nie przynosi efektu do 3 godzin, to można przejść do kolejnych kroków w odstępach kilkunastominutowych.
  5. Wykonać tzw. Power Reset, czyli po prostu odłączyć dekoder od zasilania na krótką chwilę.
  6. Wykonać “Przywrócenie ustawień fabrycznych” i zainstalować ponownie listę kanałów Cyfrowego Polsatu.
  7. Połączyć się z konsultantem Telefonicznego Biura Obsługi Klienta pod numerem telefonu 222 127 222.

 

Ponowione uprawnienia dostępne są na satelicie do 72 godzin od chwili ich wysłania na satelitę. Uprawnienia przez kartę dekodera powinny zostać odebrane w ciągu kilkunastu minut do 3 godzin od chwili podłączenia dekodera do sygnału z satelity Hot Bird 13E i ustawieniu na wskazanym kanale.

W szczególnych przypadkach (najczęściej w wypadku przedwczesnego przełączenia kanału) może wystąpić sytuacja, gdy karta odbierze polecenie parowania, ale pozostałe uprawnienia umożliwiające odbiór kanałów odebrane zostaną dopiero po chwili. Jeżeli w tym czasie zostanie zmieniony kanał, wówczas wystąpi konieczność ponownego oczekiwania na pozostałe uprawnienia.

Jeśli czekasz już kilka godzin i na wszystkich kanałach masz nadal któryś z komunikatów: Błąd 04, Błąd 09, Tego kanału nie ma w twoim abonamencie, Karta nieaktywna, Zakodowany sygnał, Odmowa dostępu, to przed kontaktem z konsultantem Biura Obsługi Klienta zrób tzw. reset wtyczkowy, czyli odłącz dekoder na kilka chwil od zasilania oraz sprawdź poziom sygnału na kanale Polsat HD przytrzymując przez kilka sekund czerwony przycisk (obok zielonego) na pilocie od dekodera HDxx00 lub przycisk “i” w wypadku dekodera Evobox PVR. Zbyt słaby sygnał z anteny może być jednym z powodów długiego oczekiwania na aktywację karty.

Udostępnij interesującą Cię treść za pomocą:
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Marcin Szczęsny

Instalator anten od 2006r. Z wykształcenia elektronik. Posiadam uprawnienia SEP do 1kV. W latach 2007-2013 Pełnomocnik Handlowy Cyfrowego Polsatu w Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży Cyfrowego Polsatu. Kilka lat temu postanowiłem założyć stronę icyfrowypolsat.pl o charakterze poradnikowo-informacyjnym, która się podoba wielu. A swego rodzaju uznaniem dla mnie jest czerpanie informacji ode mnie przez większe i starsze portale, choć nie zawsze się do tego przyznają. ;)

110 thoughts on “Instrukcja aktywowania dekodera satelitarnego Cyfrowego Polsatu

  • 11 maja 2017 at 16:39
    Permalink

    Dzień dobry.
    Mam następujący problem – posiadam stary dekoder echostar dsb 717 jednak przy ustawieniach fabrycznych nie są wyszukiwane kanały CP (z TP 12284H znajduje tylko zone europa) bez problemu znajduje transpondery o niższych i wyższych częstotliwościach. Wersja oprogramowania echonav 4.1POLSAT-210P wiem że dekoder posiada tylko dvb-s a CP ma wiele kanałów pod s2. Czy jest jeszcze jakaś szansa na uruchomienie dekodera? Ponawianie sygnału nie daje rezultatu ze względu że nie wyszukuje kanału polsat HD. Dziękuję za odpowiedź.

    Reply
    • 11 maja 2017 at 17:20
      Permalink

      Nie ma szans na jego uruchomienie. CP oraz nc+ mają już wszystkie swoje transpondery przełączone do DVB-S2. Jeśli jest to dekoder, na którym jest jakimś cudem jeszcze umowa (aktywne, opłacane pakiety), to podlega on bezpłatnej wymianie na dekoder HD w dowolnym Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży.

    • 11 maja 2017 at 17:24
      Permalink

      Dekoder własnościowy po starej umowie. Trochę szkoda że nawet FTA nie złapię… Dziękuję za odpowiedź i zakładam muzeum, pierwszy eksponat już jest 🙂

  • 22 maja 2017 at 13:02
    Permalink

    Witam, Poradziłem sobie z ponowieniem sygnału bez problemów. Ale to wtopa z waszej strony, że po półtorej miesiąca użytkowania, nagle TYLKO na dekoderze GŁÓWNYM (który jest dlatego u 85-latka w pokoju, żeby nie musiał biegać z kartami od multiroomu po domu) nie można oglądać TV. I trzeba ponawiać sygnał. Dziadek przez dwa dni mi nic nie mówił, bo myślał , że coś popsuł.
    Ogólnie jestem z zaistniałej sytuacji niezadowolony i uważam, że zakładanie konta w necie po to, żeby wznowić sygnał jeśli nie ma się ŻADNYCH zaległości finansowych nie najlepiej świadczy o waszych usługach.

    Reply
    • 22 maja 2017 at 13:10
      Permalink

      Adresatem tych uwag powinien być operator usług.
      PS. Nie trzeba zakładać konta w Internetowym Centrum Obsługi Klienta, można ponowić uprawnienia telefonicznie.

  • 31 maja 2017 at 08:33
    Permalink

    Mam dekoder HD 5000,po wyłączeniu go na czas burzy, nie mogę go ponownie uruchomić, w miejscu godziny, wyświetla się tylko czerwona kropka, nie pomaga wyciągnięcie wtyczki z kontaktu i ponowne włoźenie,próbowałem tak 3razy i nic, proszę o pomoc

    Reply
    • 31 maja 2017 at 08:48
      Permalink

      Dekoder z zasilaczem do wymiany na sprawny. Koniecznie oba elementy.
      Dobrze zgaduję, że zasilacz był tylko odłączony od dekodera, ale włączony do sieci?

  • 3 czerwca 2017 at 22:10
    Permalink

    już drugi raz w ciągu 2 tygodni wymieniłem dekoder i dalej mam problem nie mogę odbierać programów zrobilam wszystko zgodnie z instrukcją i dalej wyskakują błędy dekoder się blokuje i wyskakują błędy włóż kartę albo nastepny komunikat włóż dysk po zresetowaniu gra 5 minut i znowu się zawiesza.nie wiem co robic

    Reply
    • 4 czerwca 2017 at 08:49
      Permalink

      Jaki to model dekodera? Jaki dysk? Czy dysk ma własne zasilanie? Czy wymieniając dekoder, wymieniłeś również zasilacz? Czy bez podłączonego dysku dekoder działa normalnie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *