Najczęściej pojawiające się pytania dotyczące nowego oprogramowania w HD5000

Wczoraj informowałem Was >tutaj< o wysłanej aktualizacji dla 50tys. dekoderów HD5000. Pora na kilka odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości związane z aktualizacją oprogramowania w dekoderach CPT serii HDxx00.

Po co ta aktualizacja?

Nowe oprogramowanie ma ułatwić dostęp do funkcji dekodera, a nowy, kontrastowy wygląd MENU ma być przyjemniejszy dla oka. Pomarańcz wielu osobom nie przypadł do gustu. Znikają też “kulki” uprzyjemniające czas oczekiwania na przełączenie kanału, wprowadzono podgląd kanału podczas włączonej listy kanałów i EPG oraz uproszczono proces dodawania i sortowania kanałów na liście ulubionych kanałów. Po aktualizacji będzie można też wyłączyć funkcję automatycznego wyłączania się dekodera po 3 lub 6 godzinach nieaktywności użytkownika.

Czy i kiedy pozostałe dekodery Cyfrowego Polsatu zostaną zaktualizowane?

Docelowo cała rodzina dekoderów CPT z serii HDxx00 (HD2000, HD3000, HD5000, HD5500s, HD6000, HD PVR 7000), zostanie zaktualizowana.  Kolejne dekodery będą aktualizowane partiami, aby zapewnić płynność i stabilność procesu aktualizacji.

W jaki sposób mogę sprawdzić swoją wersję oprogramowania?

MENU -> INFORMACJE O DEKODERZE

Posiadam telewizor 4k i podłączony do niego dekoder PVR HD 7000. Czy obecnie również będą występowały problemy z aktualizacją?

Tak jak przy poprzedniej aktualizacji, wystarczy odłączyć przewód HDMI od dekodera, aby proces aktualizacji dobiegł szczęśliwie do końca. Po zakończonej aktualizacji oczywiście przewód HDMI ponownie należy podłączyć. UWAGA! Problem ten dotyczy tylko dekodera HD PVR 7000.

Czy mogę pozostać lub przywrócić dotychczasową wersję oprogramowania?

Nie, nie ma takiej możliwości. Dekoder dedykowany dla platformy Cyfrowy Polsat jest aktualizowany automatycznie po wykryciu nowej wersji oprogramowania na satelicie Hot Bird 13E. Sam interfejs został zaprojektowany na nowo z uwzględnieniem uwag przesyłanych do operatora przez samych abonentów.

Czy po zmianie oprogramowania utracę listy ulubionych kanałów, nagrania?

Nie, aktualizacja nie ma wpływu na ułożoną wcześniej listę ulubionych kanałów, czy też zapisane wcześniej nagrania. Jak również wcześniej wykonane konfiguracje. (Póki co nie znam odpowiedzi, co w sytuacji posiadania więcej niż trzy ułożone listy kanałów – podejrzewam, że pozostaną trzy pierwsze, a kolejne zostaną usunięte – ponieważ w nowej wersji oprogramowania będzie możliwość ułożenia do trzech list kanałów ulubionych).

Przywracając ustawienia fabryczne na dekoderze po aktualizacji oprogramowania, utracę listę ulubionych kanałów, nagrania?

Tak, przywrócenie ustawień fabrycznych spowoduje utratę list ulubionych kanałów, ale nie spowoduje wykasowania zapisanych nagrań na Twoim dysku.

 

Czy aktualizacja wymusi ponowną konfigurację dekodera?

Nie, wszelkie wcześniej dokonane ustawienia przełącznika DiseqC do odbioru kanałów na przykład z Astry, proporcji obrazu, jakości dźwięku, ustawień sieciowych, etc. nie ulegną zmianie lub wykasowaniu.

Czy aktualizacja spowolni pracę dekodera?

Nie, aktualizacja nie zmienia szybkości pracy dekodera.

Czy aktualizacja usuwa jakieś funkcje?

Nie, wszystkie dotychczas dostępne funkcje pozostają.

Czy po aktualizacji nadal trzeba przekładać kartę w celu aktywacji usługi Multiroom w dodatkowym dekoderze?

Tak, aktywacja dekodera dodatkowego w usłudze Multiroom HD nie ulega zmianie.

Czy po aktualizacji oprogramowania na moim dekoderze będzie dostępne radio internetowe?

Nie, nie będzie możliwości korzystania z radia internetowego. Będą niezmiennie dostępne kanały radiowe dostępne na satelicie.

Czy po zmianie oprogramowania będzie możliwość zmiany strefy czasowej na dekoderze?

Tak, po aktualizacji oprogramowania możliwość zmiany strefy czasowej nadal będzie dostępna.

 

Na ile dni dostępny będzie elektroniczny przewodnik po kanałach (EPG)?

Po aktualizacji oprogramowania elektroniczny przewodnik po kanałach(EPG) będzie dostępny na kolejne 3 dni. We wcześniejszej wersji oprogramowania elektroniczny przewodnik po kanałach dostępny był na 7 kolejnych dni, ale liczba to została zmniejszona, aby zoptymalizować działanie dekodera.

Czy przyciski na pilocie od dekodera zachowają swoje funkcje?

Na niektórych ekranach nawigacja może się nieznacznie różnić od dotychczasowej, ale w większości przypadków przyciski na pilocie zachowają swoje dotychczasowe funkcje z małym wyjątkiem (x oraz Ostatni Kanał). Szczegóły w >zaktualizowanej instrukcji obsługi<, którą gorąco polecam przeczytać.

Czy w związku z możliwością obsługi dekoderów HDxx00 pilotem od Evobox PVR, mogę wymienić swój pilot na ten od Evobox PVR?

Nie, aktualizacja nie uprawnia do wymiany pilota. Z biegiem czasu nowe piloty pojawiać się będą z nowymi dekoderami.

 


 

Udostępnij interesującą Cię treść za pomocą:
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Marcin Szczęsny

Instalator anten od 2006r. Z wykształcenia elektronik. Posiadam uprawnienia SEP do kV. W latach 2007-2013 Pełnomocnik Handlowy Cyfrowego Polsatu w Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży Cyfrowego Polsatu. Kilka lat temu postanowiłem założyć stronę icyfrowypolsat.pl o charakterze poradnikowo-informacyjnym, która się podoba wielu. A swego rodzaju uznaniem dla mnie jest czerpanie informacji ode mnie przez większe i starsze portale, choć nie zawsze się do tego przyznają. ;)

89 thoughts on “Najczęściej pojawiające się pytania dotyczące nowego oprogramowania w HD5000

  • 10 grudnia 2017 at 22:45
    Permalink

    Muszę podchodzić do telewizora aby przeczytać opis filmu. A było dobrze. Oby do końca umowy.

    Reply
  • 30 grudnia 2017 at 18:23
    Permalink

    Po aktualizacji nie mogę zmienić ścieżki dźwiękowej na angielski a w poprzedniej wersji mogłam. Po wciśnięciu przycisku “język” nic nie ma na żadnym kanale. To świństwo bo dzięki temu można było szlifować angielski.

    Reply
    • 30 grudnia 2017 at 19:53
      Permalink

      Odłącz od dekodera na chwilę zasilanie. Wybór ścieżki dźwiękowej wróci na kanałach, gdzie jest to możliwe.

  • 20 stycznia 2018 at 11:44
    Permalink

    Odnośnie wersji językowej kanału Eurosport (kan. 14). Po chwilowym odłączeniu mojego dekodera HD5000 od zasilania wprawdzie pojawiła się opcja wersji angielskiej Eurosportu, jednak po wybraniu opcji nadal słychać język polski. Przykładowo na kanale Cartoon Network działa wersja angielska. Czy jest możliwość uruchomienia wersji angielskiej na kanale Eurosport?

    Reply
    • 20 stycznia 2018 at 13:00
      Permalink

      Sprawdziłem u siebie. Też na obu ścieżkach audio jest polski komentarz. Z tego co szybko przejrzałem internet, to abonenci piszą o tym od około lutego 2017r. Wygląda na to, że Cyfrowy Polsat przy reemisji Eurosportu zaprzestał dołączać angielską ścieżkę.

  • 1 lutego 2018 at 21:10
    Permalink

    Szanowni Państwo.
    Cyfrowy Polsat robi sobie z ludzi jaja. Więcej robi z ludzi głupków.
    Mam dekoder z nagrywarką – 3 razy wymieniany; nie za każdym razem nagra program ( podłączone dwie anteny), nagranych programów często nie można odtworzyć, dekoder się zwiesza – trzeba wyłączyć zasilanie, ciągłe aktualizacje programu po kilkanaście sekund, nie można włączyć opisu programu po nowej aktualizacji oprogramowania, gorzej wyszukać kanał, korzystam z listy ulubionych kanałów a ciągle przeskakuje mi na wszystkie kanały.
    Może Cyfrowy Polsat powinien sprawdzić swój dział techniczny.
    Do końca umowy i ani dnia dłużej !

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *