Problem z zawieszaniem się dekoderów produkcji Cyfrowego Polsatu

W dniu 16.11.2015 r. Cyfrowy Polsat odnotował awarię dekoderów produkcji Cyfrowego Polsatu (HD2000/3000/5000/5500s/6000 oraz PVR7000) polegającą na ich zawieszaniu się.

Dekodery zacinają się na pojedynczym kanale, przez co nie ma możliwości przełączenia na inną pozycję. Problem może się również objawiać długim przełączaniem kanałów.

W celu przywrócenia prawidłowej pracy dekodera zalecany jest restart urządzenia poprzez odłączenie z zasilania na ok. 15 sekund.

Jeśli został wykonany powrót do ustawień fabrycznych niezbędna oczywiście jest również ponowna instalacja kanałów.

33 komentarze

  • Bartek23 napisał(a):

    Zawiesza się mimo restaru przywrócenia ustawień fabrycznych i mnie najbardziej problem widać na Disney junior nie działa przez godzinę jak się uda.
    Polecam coś zrobić z tymi awariami

  • Marcin Szczęsny napisał(a):

    A co ja mam niby z tym zrobić? Poza tym opisywany w moim wpisie problem został rozwiązany przez Cyfrowy Polsat.
    Jeśli kolejny dekoder zachowuje się tak samo, to należy się pokłonić nad instalacją antenową i/lub zasilaczem (jesli nie był wymieniony), okablowaniem, itd.

  • Grzegorz napisał(a):

    Wymieniłem dekoder już po 5 dniach po nocnym uśpieniu dekodera rano odpala po 2-3 minutach, okablowanie mam nowe.Co mam robić straciłem trichę kasy,dział technicznyCP nie pomaga.Nie polecam.

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Nie napisałeś jaki to model dekodera, ale prawdopodobnie masz włączony tryb oszczędzania energii „czuwanie”. Zmień na „monitorowanie” i dekoder będzie się uruchamiał w kilka sekund.

  • 073520587086 napisał(a):

    multiroom się zawiesza i działa tylko jeden kanał z bajkami ,na reszcie kanałów sie zawiesza lub jest komunikat brak sygnału z anteny .sprawdz ustawienia satelitarne. sprawdzałam i sygnał jest mocny i świecą oba paski na zielono. co robić?

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      W jaki sposób sprawdzasz paski sygnału?
      Bo jeśli MENU -> USTAWIENIA… to źle w tym wypadku. Należy to robić poprzez przytrzymanie czerwonego przycisku (obok zielonego) przez kilka sekund na kanale, który chcemy sprawdzić.
      Najlepiej dekoder podłączyć pod inną instalację antenową, która na pewno jest sprawna. W ten sposób dowiesz się, który element wymaga Twojej uwagi.

  • 073520587086 napisał(a):

    zapomniałam dodać że ma nową wersję oprogramowania dla tego dekodera

  • 100% IQ napisał(a):

    Witam. Mój problem jest trochę inny.
    Wieszanie objawia się przy korzystaniu z HBO GO. Traci sygnał, wyświetla błąd połączenia sieciowego. Instalacja sprawna, połączenie po kablu 100Mbps. BOK proponuje wymianę na nowy, niestety również PVR HD 7000. W BOKu poinformowano mnie że to nie pierwsze zgłoszenie tego typu. Nie mam ochoty na taką wymianę tym bardziej że na twardym dysku mam kilka fajnych nagrań. Skusiłbym sie na wymiane na EVO Boxa, ale tutaj warunkiem wymiany jest przedłużenie umowy o kolejne 24 m-ce !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • maro napisał(a):

    PVR HD 7000 to bardzo kapryśny dekoder jeśli chodzi o przełknięcie aktualizacji nowa która regionalnie dotarła do mnie 17.11.br standardowo jak zwykle z pozycji Standby(tak ma się pobierać) mieli aktualizacje kilka godzin,więc rytuał wyłącz zasilanie, wypnij antenę, kabel HDMI i ponownie załącz, podepnij antenę ,pokazuje się logo powitalne stacji,przełączy na aktualną godzinę po czym samoistnie ponownie się aktualizuje tylko nie może jej pobrać.Żadne czary z wyciąganiem karty ,odłączaniem zasilania nie pomagają,(parametry odbioru 95%mocy sygnału ,85 %jakości) Jedyny ratunek udaje się jak zresztą więcej spotkanych osób do punktu ACP gdzie gość coś z tyłu w kantorku pogrzebie wprowadzi nowy soft i standardowa odpowiedź „ten typ tak ma ?? żadna podmiana nie pomoże

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Dokładnie jaka jest treść tego komunikatu na ekranie?
      Jaki jest poziom i jakość sygnału na 12188MHz, pol. V (AXN, Polsat Jim Jam, TV6, TLC)?
      PS. Pracownik APS-u nic nie pogrzebie w dekoderze, tylko podłączy go pod sprawną instalację antenową, bo tyle może.

  • Łukasz napisał(a):

    Witam. Mój problem jest następujący. Dekoder zacinal się i nie dało rady uruchomić go ani pilotem ani z panela. Przeważnie dzialo sie tak po nocy lub dłuższym nie używaniu. Wymieniłem go, dostałem drugi hd 5000 i nadal to samo

  • Marcin napisał(a):

    Witam! Mam podobny problem co Łukasz. Posiadam dekoder HD 6000. Po dłuższym odłączeniu od zasilania dekoder nie chce się włączyć. Znalazłem sposób na włączenie go. Przed włączeniem dekodera do zasilania odłączam kabel HDMI a następnie włączam zasilanie. Ale przecież nie o to chodzi, żeby bawić się w wyłączanie kabli.

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Opis wskazuje na problem z HDCP. Spróbuj ze zmianą kolejności uruchomiania urządzeń. Na przykład najpierw TV, a potem dekoder. Sprawdź też, czy odbiornik telewizyjny posiada najnowszą wersję oprogramowania.

      • Marcin napisał(a):

        A czy ten dekoder posiada HDCP? Bo telewizor jest nowy.

        • Marcin napisał(a):

          Nie mogę włączyć w odwrotnej kolejności, ponieważ mam obydwa urządzenia podłączone na jednej listwie. Po włączeniu zasilania obydwa wchodzą w stan czuwania, telewizor włączam bez problemów pilotem, a dekoder przez cały czas jest w stanie czuwania.

          • Marcin Szczęsny napisał(a):

            Lepszym rozwiązaniem jest włączenie trybu oszczędzania energii na CZUWANIE zamiast MONITOROWANIE (w dekoderach CPT HDxx00) oraz odbiorniku TV (tu pomocna może się okazać instrukcja obsługi TV), niż systematyczne wyłączanie i włączanie sprzętu z sieci. Wyłączanie z sieci, tylko podczas wyładowań atmosferycznych i przy dłuższych nieobecnościach w domu.

        • Marcin Szczęsny napisał(a):

          Tak, posiadają dekodery CPT HDCP.

          • Marcin napisał(a):

            Dobrze ale i tak to nie rozwiąże mojego problemu. Przy dłuższych nieobecnościach po odłączeniu od sieci problem pojawi się ponownie przy próbie włączenia zasilania.

          • Marcin Szczęsny napisał(a):

            Wracam do pierwszego pytania. Aktualne oprogramowanie TV? Napisałem też: „Spróbuj ze zmianą kolejności uruchomiania urządzeń. Na przykład najpierw TV, a potem dekoder.” Czyli skoro nie można w jedną stronę, to spróbuj w drugą.

  • Marcin napisał(a):

    Tak aktualne oprogramowanie. Przy podłączonym kablu HDMI dekoder wchodzi w stan czuwania i nie mogę nic zrobić, po prostu nie pokazuje się godzina tylko świeci czerwona dioda. Jeśli odłączę kabel od telewizora i włączę zasilanie to dekoder się włącza.

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Możesz jeszcze spróbować z innym modelem dekodera – HD5000 lub HD5500s. Wymienisz go w Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży.

  • Jack napisał(a):

    Witam, mam problem z z dekoderem SAGEMCOM ESI88-320 , wymieniałem już 4 razy, każdy kolejny pokazuje mi coraz to nowsze komunikaty. Mianowicie, na zmianę, błąd karty – proszę włożyć odpowiednią ; standardowe -tego kanału nie ma w Twoim abonamencie oraz ostatnio także brak sygnału. Miła Pani w punkcie powiedziała, żeby podpisał nową umowę na 24miesiące to dostanę nowszy model i wszystko powinno działać… chyba nie o to chodzi? korzystam z usług CP od 10lat i nigdy nie było problemów.. w tamtym roku postanowiłem wymienić dekoder ze względu na to że przycinał czasami; „zwieszał się na kanałach” ale to co teraz dzieje się z kolejnymi dekoderami to jakaś paranoja.. proszę o jakąś pomoc.. dodam jeszcze iż niepotrzebnie wydałem pieniądze na wymianę konwertera(?) przy talerzu

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Nie mogę tego jednoznacznie stwierdzić, tym bardziej, że nie mogę podłączyć miernika, ale podejrzewam instalację antenową i Evobox wcale nie musi działać lepiej. Może jednak pozwolić na zakup nowej czaszy i konwertera Unicable dobranego dobrze do rozmiaru czaszy za 129zł. Pisząc o instalacji antenowej myślę o całości, czyli czaszy z konwerterem (dobraniu do siebie tych dwóch elementów i ich ustawieniu), jakości montażu, przewodzie antenowym z okuciem wtyczek oraz ewentualnych elementach dodatkowych tejże instalacji.
      Komunikat „Tego kanału nie ma…” może być wyświetlany też przy złej jakości sygnale. Tak jak mówię, to nie jest jednoznaczna diagnoza problemu, ale prawdopodobna.
      Drugi podejrzany to dysk twardy lub zasilacz, jeśli nie były wymieniane wraz z dekoderem. Te dwa elementy powinny być zawsze wymieniane razem z dekoderem. Wyeliminowanie dysku z kręgu podejrzeń jest proste, wysuń dysk z kieszeni i sprawdź, czy problem wróci.
      Czy przy którejkolwiek wymianie ESI-88 sprawdzono dłuższy czas dekoder w punkcie? Albo, czy Ty masz możliwość podłączyć Twój dekoder pod inną instalację antenową na dłuższą chwilę? W ten sposób wyeliminujesz problem po stronie Twojej instalacji antenowej.

      • Jack napisał(a):

        Jeżeli chodzi o jakość sygnału to raczej nie szukałbym w tym kierunku, gdyż zawsze jest na wysokim poziomie – mieszkam na górce 😀
        Co do zasilacza to jest wymieniany przy każdej kolejnej „akcji” natomiast dysk bodajże po drugiej wymianie również dostałem nowy – pojawiał się wcześniej komunikat, po włączeniu dekodera, odnośnie jego nie działania.
        Niestety dekoder nie był sprawdzany – Pani tylko wymienia pudełka i informuje że nic więcej nie może poradzić. Ja również nie mam możliwości sprawdzenia go pod inną instalacją.
        Najciekawsze w tym wszystkim jest to że przez 9 lat nie wymieniałem dekodera (tylko 2-3 razy na nowszy,podpisując umowę) i wszystko działało bez zarzutu.. a tu jedna próba no i męczę się strasznie.. po 20-30min oglądania nagle pojawiają się komunikaty.. teraz np. Brak karty w dekoderze – włóż ważną kartę..
        pozdrawiam

        • Marcin Szczęsny napisał(a):

          Nie bagatelizowałbym tak bardzo sygnału i wpływu jakości instalacji antenowej na komfort oglądania TV. Twój opis z mojego doświadczenia wskazuje na konieczność dokładnego przyjrzenia się (profesjonalnym sprzętem) Twojej instalacji antenowej, aby wyeliminować źródło problemu. To, że działało 9 lat oznacza dobre wykonanie wcześniej instalacji, ale nawet taka instalacja wymaga raz na jakiś czas przejrzenia, napraw, korekty ustawienia czaszy i/lub konwertera. Powiedz mi jeszcze, czy nasilenie problemów nastąpiło po wymianie konwertera? Konwerter wymieniałeś wraz z dekoderem za pierwszym razem? Konwerter sam wymieniałeś, czy fachowiec z miernikiem?

  • Jack napisał(a):

    Po pierwszej wymianie, gdy pojawił się problem, znajomy powiedział że może to wynikać ze starości konwertera, wymieniłem go sam, aczkolwiek problemy były takie same przed i po. Bodajże po trzeciej wymianie problemy zniknęły.. jednak po jakimś czasie pojawił się komunikat o błędzie dysku… więc kolejna wymiana i problem powrócił..

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Dlatego pomogłaby w diagnozie możliwość podłączenia dekodera pod inną instalację antenową z podłączonym dyskiem i odłączonym. Te dekodery też nie są najnowsze i najlepsze, ale nawet one nie robią takich cyrków, kiedy wszystko jest sprawne.
      Instalację elektryczną masz z uziemieniem (nowa instalacja), czy tzw. zerowanie (tak się kiedyś robiło)? Bo jeszcze to może być problem. Może być problem ze wspólną masą dekodera i TV, czyli może być winny przewód HDMI/Euro lub sam TV w takiej sytuacji.
      Dopóki sam metodą prób i błędów nie zaczniesz eliminować elementów, to zostanie nam tylko zgadywać lub wezwij fachowca z odpowiednimi przyrządami.
      Ile masz do końca obecnej umowy? I kiedy ją zawierałeś (tę ostatnią)?

      • Jack napisał(a):

        Instalacja jest nowa, przewód HDMI również wymieniałem, tv raczej też pracował/pracuje bez zarzutu.
        Pomysły się kończą.. pozostanie pewnie wezwanie fachowca.. jeżeli chodzi o umowę to właśnie się skończyła i leci automatyczne przedłużenie.. dlatego też przez te problemy waham się z podpisaniem nowej

        • Marcin Szczęsny napisał(a):

          No to załatw przedłużenie przez Dział Utrzymania Klienta 222 127 128, tylko złóż w punkcie Cyfrowego Polsatu najpierw wypowiedzenie. Zgódź się tylko na umowę na 15 miesięcy z 3 pierwszymi gratis. Evobox jest za 49zł (aktywacja). Jeśli problem będzie występował nadal to wezwij fachowca, a w punkcie CP za 129zł dokup sobie zestaw antenowy z konwerterem Unicable. Umowa będzie miała zapis o prawie zakupu w tej cenie czaszy z konwerterem do 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
          Nawet jeśli się okaże, że musisz odstąpić od umowy, to sam konwerter jesteś w stanie sprzedać za około 150zł. 😉
          PS. Problem ze wspólną masą między dwoma urządzeniami różnie się może objawiać i to, że TV działa, wcale nie musi oznaczać braku problemu wspólnej masy. Ale tak jak Ci już napisałem wcześniej. To tylko jest hipoteza. Bez profesjonalnego miernika, to tylko są hipotezy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *