Rozwiązanie umowy z Cyfrowym Polsatem z zachowaniem okresu wypowiedzenia

Od 29.12.2014r. we wszystkich umowach dla nowych klientów zawartych od tego dnia na Telewizję Satelitarną obowiązuje nowy okres wypowiedzenia umowy – 1 miesiąc.

W sierpniu 2015 roku zakończył się również proces informowania obecnych abonentów o zmianie okresu wypowiedzenia umowy z dotychczasowych 3 lub 2 miesięcy na 1 miesiąc, a dokładnie 1 cykl rozliczeniowy.

Mówi o tym zapis w umowie:

6. Warunki rozwiązania Umowy
6.1 Abonent i Cyfrowy Polsat są uprawnieni do rozwiązania Umowy za pisemnym wypowiedzeniem. Okres wypowiedzenia wynosi jeden (1) Okres Rozliczeniowy ze skutkiem na koniec Okresu Rozliczeniowego.
6.3 W przypadku gdy przy zawarciu Umowy Abonent otrzymał Sprzęt udostępniony przez Cyfrowy Polsat, Abonent jest zobowiązany do zwrotu tego Sprzętu, na własny koszt, w terminie do 30 (trzydziestu) dni od rozwiązania/wygaśnięcia Umowy w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży Cyfrowego Polsatu lub na adres Cyfrowego Polsatu: ul. Łubinowa 4a, Warszawa. Aktualna lista Autoryzowanych Punktów Sprzedaży Cyfrowego Polsatu jest dostępna na stronie www.cyfrowypolsat.pl oraz pod numerem infolinii Centrum Obsługi Klienta.
 Wzór wypowiedzenia umowy można znaleźć tutaj.

 

56 komentarzy

  • patrycja2334 napisał(a):

    Czy wie Pan może czy jeżeli CP zerwał umowę z brak wpłaty ( z winy koleżanki) to czy po wpłacie dzień po ostatecznym terminie istnieje możliwość, aby ponownie wznowiono tę umowę?

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Pozostaje zadzwonić do biura obsługi klienta. W takich sprawach Cyfrowy Polsat podchodzi indywidualnie. Ważna też jest dotychczasowa historia płatności abonenta.

  • Wera napisał(a):

    Witam, w dniu 13.01.2017 złożyłam wypowiedzenie umowy z CP na podstawie paragrafu 9, pkt.4-wyłączenie z oferty kanału CBS Drama, który miałam gwarantowany w umowie. Okres rozliczeniowy mam do 26 każdego m-ca. Kiedy nastąpi koniec umowy?. Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • Ania napisał(a):

    Witam mam takie pytanko umowa kończy mi się pod koniec marca i chce wypowiedzieć usługę który wzór mam wybrać ?? drugi ?? Kolejne moje pytanie brzmi czy mogę wypowiedzieć umowę w punkcie Cyfrowego Polsatu który znalazłam na stronie internetowej ?? Ponieważ byłam w owym punkcie i usłyszałam od Pani tam siedzącej że takimi rzeczami się nie zajmuje że trzeba wysłać do Warszawy wypowiedzenie ona ewentualnie może wziąć sprzęt

  • Blanka napisał(a):

    Witam,
    Zgłosiłam chęć rozwiązania umowy w związku z upływem jej podstawowego okresu, ale po namyśle zmieniłam zdanie i jednak chciałabym dalej korzystać z Państwa usług. Koniec umowy nastąpił 13.01.2017. Czy jest szansa, żeby wznowić usługę i otrzymać np. aneks do umowy, czy muszę podpisać zupełnie nową umowę?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Na pewno nie byliśmy związani jakąkolwiek umową.
      Co do pytania. Możliwe jest zawarcie umowy, na przykład w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży, z puli ofert dla nowych klientów, które opisałem tutaj: http://icyfrowypolsat.pl/oferty-dla-nowych-klientow-cyfrowego-polsatu-obowiazujace-od-6-grudnia-2016r/

      • Blanka napisał(a):

        Nie rozumiem, dlaczego pisze Pan, że nie byliśmy związani żadną umową. Korzystałam z usług Cyfrowego Polsatu do 13.01.2017 co oznacza, że podpisałam umowę o świadczenie usług.
        Co do Pana odpowiedzi to rozumiem, że nie mogę wznowić świadczenia usług tylko muszę podpisać zupełnie nową umowę. Czy muszę zatem zwracać dekoder do punktu obsługi, czy mogę zachować ten sam i po prostu podpisać nową umowę?

        • Marcin Szczęsny napisał(a):

          U samej góry strony znajduje się informacja: „Strona icyfrowypolsat.pl w żaden sposób nie jest powiązana z Cyfrowym Polsatem. Jest to prywatna strona o operatorze satelitarnym.
          Wszystkie znaki towarowe, nazwy i fotografie występujące na stronach http://www.icyfrowypolsat.pl należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.”

          Dokładnie, nie ma wznowienia. Dekoder udostępniony w rozwiązanej umowie, zgodnie z tym co napisałem we wpisie, należy zdać do 30 dni od rozwiązania umowy. Nowe umowy są tylko z nowym sprzętem (dekoderem).

  • Waldi napisał(a):

    Witam!
    Ja podpisalem umowe w punkcie na multirum i sie rozmyslilem na miejscu po dwoch minutach. Dwa razy zglaszalem, ze chcialbym odstapic od tej umowy ponieważ tego nie potrzebuje, dwu krotnie odmowa ze strony polsatu. Co moge zrobic w takim przypadku?

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Przedłużenie, czy nowa umowa? W jaki sposób zgłaszałeś odstąpienie od tej umowy? Odmówił Cyfrowy Polsat, czy pracownik punktu po podpisaniu umowy?

  • Waldi napisał(a):

    Zostalem tez zle poinformowany w punkcie, gdyz moja umowa konczy sie za 15 miesiecy na taki czas mial byc multirum, a okazalo sie ze na 29 miesiecy po 50 zlotych miesiecznie i dlatego zrezygnowalem i tego mi nie uwzglednili. Nie mam pojecia co z tym zrobic a dekoder dodatkowy lezy w szafie. Umowe podpisalem na poczatku stycznia.
    Pozdrawiam

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Umowy przedłużone w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży nie umożliwiają odstąpienia od umowy. Wynika to z prawa obowiązującego w Polsce. Co do reszty… W umowie jest wyjątkowo czytelna tabelka z podanymi okresami i płatnościami w tych okresach. W razie wątpliwości należy pytać, nie podpisywać umowy. Złota zasada na przyszłość. Możesz jeszcze złożyć skargę na pracownika punktu, który Cię rzekomo wprowadził w błąd, ale będzie to słowo przeciwko słowu.
      Nie było mnie przy tej rozmowie, ale mogę sobie wyobrazić jak brzmiały słowa pracownika punktu i to co usłyszałeś.

  • Waldi napisał(a):

    Tak odmowili odstapienia w Cp. Dzisiaj dzwonili do mnie, ze nie moga mi tego uznac i musze miec to przez ten okres 29 miesiecy. To jest aneks do umowy na o dolaczeniu multirumu

  • Artur napisał(a):

    Witam, napisałem wypowiedzenie umowy w/g wzoru 1 podpisałem osobiście i poprosiłem małżonkę aby zaniosła do punktu polsatu a tam usłyszała że nie może zostawić tego wypowiedzenia ponieważ muszę zrobić to osobiście, no i musi to być na ich druku (umowa jest na mnie), więc poprosiłem małżonkę aby Pan z punktu polsatu podpisał na wypowiedzeniu umowy że jej nie przyjmuje czego odmówił twierdząc że nie ma takiego obowiązku.
    Zadzwoniłem do cyfrowego polsatu z zapytaniem jak to jest, Pan mi wyjaśnił że taki mają regulamin, choć zastanawiam się czy zgodny z prawem.
    Sprawa druga, podczas rozmowy z konsultantem dowiedziałem się że okres wypowiedzenia polsat liczy sobie od daty wpłynięcia wypowiedzenia do głównej siedziby w Warszawie. Mój okres rozliczeniowy wypada 3 każdego miesiąca, przy czym umowa zawarta jest do 3 marca br. wypowiedzenie wysłałem pocztą 2 lutego br i nie wiem kiedy do nich dojdzie, przecież nie odpowiadam za pocztę i tu pytanie czy cyfrowy polsat może mi naliczyć opłatę za jeszcze jeden miesiąc bo według konsultanta nie zostanie zachowany termin 1 miesięcznego wypowiedzenia.
    Z góry dziękuję za odpowiedź i serdecznie pozdrawiam
    Ps. dla czytających , zawiązanie umuwy z cp jest bardzo proste, można dokonać taego nawet przez kuriera, zwiększyć ofertę można przez telefon i jakoś cp potrafi zweryfikować dane ale w momoencie wypowiedzenia umowy zaczynają się schody…

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Punkt Cyfrowego Polsatu jest tylko pośrednikiem przekazującym dokumenty pomiędzy abonentem a operatorem, to trochę jakby pani w okienku pocztowym odmówiła przyjęcia nadania przesyłki w analogicznej sytuacji. Proponuję zmienić punkt operatora.
      W opisanej przez Ciebie sytuacji okres wypowiedzenia zacznie się dopiero z marcowym cyklem rozliczeniowym, czyli koniec umowy 3 kwietnia. Spróbuj jeszcze złożyć pisemną skargę na Autoryzowany Punkt Sprzedaży, który odmówił przyjęcia wypowiedzenia przez co Twoja umowa wydłuży się o miesiąc.

      • Artur napisał(a):

        wniosek Pan z punktu CP nie miał prawa odmówić przyjęcia wypowiedzenia umowy a robiąc to naraził mnie na dodatkowe koszty bo „miał taki kaprys”,przy czy zaznaczam że był bardzo nie miły.
        Czy ten Pan z CP na moje żądanie ma obowiązek wystawić pisemne oświadczenie o nie przyjęciu wypowiedzenia umowy?
        Marcinie piszesz żebym zmienił punkt operatora a ja uważam że to niekompetentny sprzedawca z Puławskiego punktu CP(Galeria zielona) powinien zmienić pracę i nie mam zamiaru mu odpuścić bo jeżeli okaże się że prawo jest po mojej stronie to mam zamiar egzekwować go na drodze sądowej i nie chcę płacić choćby złotówki za kaprysy owego sprzedawcy.
        Pozdrawiam Artur

        • Marcin Szczęsny napisał(a):

          To są Twoje decyzje i zrobisz jak uważasz za słuszne, ale ja bym wystosował stosowną skargę, aby zawalczyć o swoje i koniec umowy miesiąc wcześniej.

  • 1 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *