Wymiana uszkodzonego dekodera Cyfrowego Polsatu

W sytuacji, kiedy dekoder odmówił posłuszeństwa i po prostu nie działa należy się z nim udać do najbliższego Autoryzowanego Punktu Sprzedaży Cyfrowego Polsatu w celu jego wymiany na sprawny. Pierwszą czynnością jaką powinien wykonać pracownik APS-u to diagnostyka sprzętu. Diagnostyka ma na celu potwierdzenie zgłaszanej usterki oraz ocenę, czy abonent sam nie przyczynił się poprzez mechaniczne uszkodzenie do awarii dekodera. I tak w wypadku uszkodzeń mechanicznych wskazujących na przykład na zalanie, spalenie, upadek, silne uderzenie dekodera, wyłamane, uszkodzone gniazda przyłączeniowe lub uszkodzoną mechanicznie kartę:

W wypadku dekodera własnościowego są dwa możliwe rozwiązania. Pierwsze, to naprawa dekodera w serwisie na koszt klienta. Drugie, podpisanie umowy lojalnościowej z nowym dekoderem z puli ofert dla obecnych abonentów w obowiązujących aktualnie promocjach z ceną dekodera od 1zł.

W wypadku dekodera udostępnionego rozwiązanie jest tylko jedno, tzn. poprzez zakwalifikowanie uszkodzenia mechanicznego jako utrata sprzętu i skorzystanie z oferty tzw. “Bezpiecznie z CP”, gdzie konieczne będzie zapłacenie za nowy dekoder kwoty wynikającej z cennika sprzętu dla dotychczas posiadanego modelu/rodzaju dekodera.

Najczęściej jednak występuje tzw. usterka elektryczna, która uprawnia do bezpłatnej wymiany dekodera na ten sam rodzaj (dekoder HD na dekoder HD, dekoder PVR na dekoder PVR, wyjątek stanowi stary dekoder SD wymieniany na dekoder HD). Przed dokonaniem takiej wymiany pracownik APS-u powinien sprawdzić możliwość uruchomienia dekodera po podłączeniu do sprawnej instalacji antenowej oraz prawidłowego osadzenia karty w czytniku weryfikując również zgodność numerów dekodera i karty. Sprawdzić wersję oprogramowania dekodera i w razie konieczności dokonać aktualizacji oraz wykonać przywrócenie ustawień fabrycznych z ponownym zainstalowaniem kanałów.

Możliwe komunikaty błędów wyświetlane przez dekoder na ekranie TV kwalifikujące dekoder do wymiany:

– Błąd 01 Problem z kartą (klasyfikuje kartę lub dekoder, jako uszkodzone)
– Błąd 02 Dekoder zablokowany (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 05 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 06 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 07 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 08 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Brak sygnału z anteny (sprawdź podłączenie, konfigurację dekodera, sprawność instalacji antenowej, jeśli komunikat nadal występuje klasyfikuje dekoder jako uszkodzony)
– Zwarcie LNB (sprawdź podłączenie, konfigurację dekodera, sprawność instalacji antenowej, jeśli komunikat nadal występuje klasyfikuje dekoder jako uszkodzony)

Pełna lista komunikatów błędów.

Po potwierdzeniu się usterki sprzętu pracownik ma obowiązek wymienić uszkodzony dekoder (kompletny zestaw, tj. dekoder, karta, pilot, zasilacz lub przewód zasilający, przewód euro lub HDMI jeśli były w zestawie) na sprawny (kompletny zestaw) i potwierdzić ten fakt stosownym protokołem wymiany. W domu dekoder należy podłączyć pod sprawną instalację antenową, TV i postępujemy zgodnie z instrukcją aktywowania dekodera.

Gdyby jednak usterka nie występowała (dekoder okazałby się sprawny) pracownik APS-u jest uprawniony do pobrania opłaty serwisowej w kwocie nie wyższej niż 20zł wynikającej z cennika.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przy dokonaniu operacji wymiany serwisowej sprzętu przy okazji skorzystać z oferty dla obecnych abonentów Cyfrowego Polsatu.

Bezpłatnej wymianie podlegają dekodery uszkodzone elektrycznie:

– na które podpisana jest umowa abonencka;
– Pre-Paid z aktywnym pakietem oraz obowiązującą gwarancją;
– własnościowe oraz na udostępnione;
– w każdym okresie umowy (również gratisowym);
– abonentów będących w okresie wypowiedzenia;
– FTA w okresie gwarancji;
– z aktywnym pakietem Darmowym HD po okresie gwarancji.

Bezpłatnej wymianie NIE podlegają dekodery:

– uszkodzone mechanicznie;
– FTA po okresie gwarancji i bez aktywnego pakietu

 

62 komentarze

  • Ewelina napisał(a):

    Nie mogę zmienić kanałów .Zawiesił się decoder ? .Wyłączyłam z prądu .Nie mogę uruchomić pilotem.
    Gdzie w Gdańsku jest serwis Polsatu

  • Jola napisał(a):

    Praktycznie od samego początku nie odbieramy HD ( Instalator stwierdził że zły teren i nie będzie HD , mieszkam w bloku w centrum miasta ?) .jednak po pewnym czasie dowiedziałam się od sąsiadki ze ona odbiera wszystkie HD ale korzysta z “enki” a nie z Polsatu .tym sposobem nie mam w ogóle TVP1 , TTV, żadnego z TVN HD itd.mało tego , przy lekkim deszczyku zacina się reszta kanałów .nie dziwiloby mnie gdyby była ulewa lub świeżyca, ale mały słaby deszcz ?? Dzwoniłam do punktu Polsatu , problemu nie rozwiązali za to chcieli wcisnąć mi kolejna ofertę .multiroom u dziecka w pokoju tez wiecznie się zacina ..jestem mega niezadowolona i myślę o likwidacji Polsatu cyfrowego.

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Skoro sąsiadka może odbierać prawidłowo, to i Ty możesz, a ciała dał pseudo instalator i nieprawidłowo zamontował antenę oraz/lub nie potrafi prawidłowo jej ustawić. Tłumaczenie, że teren jest nieprawidłowy jest totalnie idiotyczne i pokazuje brak wiedzy, umiejętności tego człowieka.
      Zobacz jak u mnie wygląda sygnał: http://icyfrowypolsat.pl/problemy-z-odbiorem-sygnalu-w-cyfrowym-polsacie/

      • Jola napisał(a):

        Dziękuję za odpowiedź. U mnie sygnal swieci się na czerwono w HD. Dziś przez chwile było bezchmurne niebo i na chwilę mogłam się cieszyć kanałami TTV i ” jedynką “, ale po chwila ” naszła” chmura i koniec przyjemności .jutro idę do punktu i zgłosze to .obawiam się tylko ze jeszcze raz będę płacić za to samo .

        • Marcin Szczęsny napisał(a):

          Zgodnie z prawem usługa montażu również objęta gwarancją (nie Cyfrowego Polsatu, a firmy wykonującej usługę), a z tego co piszesz, to usługa od początku jest źle wykonana.

          • Jola napisał(a):

            Jeszcze raz wielkie dzięki za info. Tak .od samego poczatku sa problemy z odbiorem .Zastanawiam się jeszcze czy to czasem nie wina konwertera? Czy wtedy są inne objawy ?

          • Marcin Szczęsny napisał(a):

            Wykluczyć na pewno tego nie można, ale to profesjonalista powinien wychwycić przy wykonywaniu Ci usługi.

  • Jola napisał(a):

    Ten pan z ” profesjonalizmem ” chyba nie ma nic wspólnego ?wykasować i zwinąć zabawki ?chyba trzeba poszukać kogoś godnego zaufania .
    Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam☺

  • 1 3 4 5

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *