Wymiana uszkodzonego dekodera Cyfrowego Polsatu

W sytuacji, kiedy dekoder odmówił posłuszeństwa i po prostu nie działa należy się z nim udać do najbliższego Autoryzowanego Punktu Sprzedaży Cyfrowego Polsatu w celu jego wymiany na sprawny. Pierwszą czynnością jaką powinien wykonać pracownik APS-u to diagnostyka sprzętu. Diagnostyka ma na celu potwierdzenie zgłaszanej usterki oraz ocenę, czy abonent sam nie przyczynił się poprzez mechaniczne uszkodzenie do awarii dekodera. I tak w wypadku uszkodzeń mechanicznych wskazujących na przykład na zalanie, spalenie, upadek, silne uderzenie dekodera, wyłamane, uszkodzone gniazda przyłączeniowe lub uszkodzoną mechanicznie kartę:

W wypadku dekodera własnościowego są dwa możliwe rozwiązania. Pierwsze, to naprawa dekodera w serwisie na koszt klienta. Drugie, podpisanie umowy lojalnościowej z nowym dekoderem z puli ofert dla obecnych abonentów w obowiązujących aktualnie promocjach z ceną dekodera od 1zł.

W wypadku dekodera udostępnionego rozwiązanie jest tylko jedno, tzn. poprzez zakwalifikowanie uszkodzenia mechanicznego jako utrata sprzętu i skorzystanie z oferty tzw. “Bezpiecznie z CP”, gdzie konieczne będzie zapłacenie za nowy dekoder kwoty wynikającej z cennika sprzętu dla dotychczas posiadanego modelu/rodzaju dekodera.

Najczęściej jednak występuje tzw. usterka elektryczna, która uprawnia do bezpłatnej wymiany dekodera na ten sam rodzaj (dekoder HD na dekoder HD, dekoder PVR na dekoder PVR, wyjątek stanowi stary dekoder SD wymieniany na dekoder HD). Przed dokonaniem takiej wymiany pracownik APS-u powinien sprawdzić możliwość uruchomienia dekodera po podłączeniu do sprawnej instalacji antenowej oraz prawidłowego osadzenia karty w czytniku weryfikując również zgodność numerów dekodera i karty. Sprawdzić wersję oprogramowania dekodera i w razie konieczności dokonać aktualizacji oraz wykonać przywrócenie ustawień fabrycznych z ponownym zainstalowaniem kanałów.

Możliwe komunikaty błędów wyświetlane przez dekoder na ekranie TV kwalifikujące dekoder do wymiany:

– Błąd 01 Problem z kartą (klasyfikuje kartę lub dekoder, jako uszkodzone)
– Błąd 02 Dekoder zablokowany (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 05 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 06 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 07 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 08 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Brak sygnału z anteny (sprawdź podłączenie, konfigurację dekodera, sprawność instalacji antenowej, jeśli komunikat nadal występuje klasyfikuje dekoder jako uszkodzony)
– Zwarcie LNB (sprawdź podłączenie, konfigurację dekodera, sprawność instalacji antenowej, jeśli komunikat nadal występuje klasyfikuje dekoder jako uszkodzony)

Pełna lista komunikatów błędów.

Po potwierdzeniu się usterki sprzętu pracownik ma obowiązek wymienić uszkodzony dekoder (kompletny zestaw, tj. dekoder, karta, pilot, zasilacz lub przewód zasilający, przewód euro lub HDMI jeśli były w zestawie) na sprawny (kompletny zestaw) i potwierdzić ten fakt stosownym protokołem wymiany. W domu dekoder należy podłączyć pod sprawną instalację antenową, TV i postępujemy zgodnie z instrukcją aktywowania dekodera.

Gdyby jednak usterka nie występowała (dekoder okazałby się sprawny) pracownik APS-u jest uprawniony do pobrania opłaty serwisowej w kwocie nie wyższej niż 20zł wynikającej z cennika.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przy dokonaniu operacji wymiany serwisowej sprzętu przy okazji skorzystać z oferty dla obecnych abonentów Cyfrowego Polsatu.

Bezpłatnej wymianie podlegają dekodery uszkodzone elektrycznie:

– na które podpisana jest umowa abonencka;
– Pre-Paid z aktywnym pakietem oraz obowiązującą gwarancją;
– własnościowe oraz na udostępnione;
– w każdym okresie umowy (również gratisowym);
– abonentów będących w okresie wypowiedzenia;
– FTA w okresie gwarancji;
– z aktywnym pakietem Darmowym HD po okresie gwarancji.

Bezpłatnej wymianie NIE podlegają dekodery:

– uszkodzone mechanicznie;
– FTA po okresie gwarancji i bez aktywnego pakietu

 

Marcin Szczęsny

Instalator od 2006r, posiadający wykształcenie kierunkowe. W latach 2007-2013 Pełnomocnik Handlowy Cyfrowego Polsatu w Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży Cyfrowego Polsatu.

62 thoughts on “Wymiana uszkodzonego dekodera Cyfrowego Polsatu

  • 22 sierpnia 2015 at 16:42
    Permalink

    Witam.mam problem z dekoderem Dekoder PVR HD 7000 a mianowicie chodzi oto ze caly czas pali się czerwona dioda i napis na wyświetlaczu “cyfrowy Polsat”.nie reaguje na nic.prosze o pomoc co może być.

    Reply
  • 22 sierpnia 2015 at 19:14
    Permalink

    Jeśli nie pomaga przytrzymanie przez kilka sekund przycisku włącz/wyłącz na panelu dekodera (nie pilota), to dekoder najlepiej wraz z zasilaczem raczej do wymiany w APS-ie.

    Reply
  • 15 września 2015 at 10:23
    Permalink

    Posiadam dekoder HD 6000 i od jakiegoś czasu około miesiąca na wielu kanałach dochodzi do chwilowych zatrzymań obrazu mimo bardzo dobrego sygnału anteny oraz występujących warunków atmosferycznych. W jaki sposób można temu zaradzić?

    Reply
    • 29 lutego 2016 at 19:12
      Permalink

      Mam ten sam problem podpiołem pod tą antenę inne dekoder z multi room i instalacja jest prawidłowa nie ma zakucen a na tym dekodera obraz zacina się na niektórych kanałach tylko

  • 15 września 2015 at 16:27
    Permalink

    W jaki sposób sprawdzasz sygnał z anteny? W MENU->USTAWIENIA, czy poprzez przytrzymanie przez kilka sekund czerwonego przycisku (obok zielonego) na włączonym kanale, na którym występuje problem? Drugi sposób jest tym prawidłowym. Raczej stawiam na problem z instalacją antenową. Dla pewności można podłączyć pod inną antenę, na przykład w najbliższym Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży.

    Reply
    • 7 lutego 2016 at 19:05
      Permalink

      Mam podobny problem z tym samym modelem dekodera z tym że zacina obraz na każdym kanale a sygnał jest dobry. W moim przypadku sprawdzałam dekoder u rodziny u znajomych i było to samo. Co mogę zrobić?

    • 7 lutego 2016 at 20:52
      Permalink

      Udać się do najbliższego Autoryzowanego Punktu Sprzedaży Cyfrowego Polsatu i wymienić dekoder na sprawny.

  • 13 listopada 2015 at 09:15
    Permalink

    Witam mam problem odnośnie dekodera wyświetla się na telewizorze cały czas brak synglalu z anteny. Antena została zakupiona Nowa bardzo dobrze wszystko wcześniej chodziło jednak co jakiś czas pojawiało się brak sygnału po paru godzinach się zalanczalo antena była ustawiona idealnie na pełen sygnał ustawiajacego z serwisu Polsat. Jednak dekoder się czasem zawieszal niekiedy bywało ze się wyłączył a teraz od 2 dni brak sygnału pisze antenę próbowaliśmy ustawić na nowo ale nic z tego nie wynikło. Co mamy robić?

    Reply
    • 13 listopada 2015 at 22:12
      Permalink

      Po pierwsze sprawdzić dekoder na innej antenie, np. w Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży lub u sąsiada, znajomego. Jeśli dekoder będzie działał, to pozostaje wezwać serwis do ustawienia anteny satelitarnej. Jeśli wszystko będzie sprawne i prawidłowo ustawione, to nie ma prawa przy normalnych warunkach atmosferycznych pojawiać się komunikat o braku sygnału. Zanik sygnału ma prawo się pojawić dopiero przy wielkich opadach deszczu/śniegu, intensywnej burzy/nawałnicy. Zanik sygnału po kilku godzinach może też być spowodowany usterką konwertera.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *