Wymiana uszkodzonego dekodera Cyfrowego Polsatu

W sytuacji, kiedy dekoder odmówił posłuszeństwa i po prostu nie działa należy się z nim udać do najbliższego Autoryzowanego Punktu Sprzedaży Cyfrowego Polsatu w celu jego wymiany na sprawny. Pierwszą czynnością jaką powinien wykonać pracownik APS-u to diagnostyka sprzętu. Diagnostyka ma na celu potwierdzenie zgłaszanej usterki oraz ocenę, czy abonent sam nie przyczynił się poprzez mechaniczne uszkodzenie do awarii dekodera. I tak w wypadku uszkodzeń mechanicznych wskazujących na przykład na zalanie, spalenie, upadek, silne uderzenie dekodera, wyłamane, uszkodzone gniazda przyłączeniowe lub uszkodzoną mechanicznie kartę:

W wypadku dekodera własnościowego są dwa możliwe rozwiązania. Pierwsze, to naprawa dekodera w serwisie na koszt klienta. Drugie, podpisanie umowy lojalnościowej z nowym dekoderem z puli ofert dla obecnych abonentów w obowiązujących aktualnie promocjach z ceną dekodera od 1zł.

W wypadku dekodera udostępnionego rozwiązanie jest tylko jedno, tzn. poprzez zakwalifikowanie uszkodzenia mechanicznego jako utrata sprzętu i skorzystanie z oferty tzw. „Bezpiecznie z CP”, gdzie konieczne będzie zapłacenie za nowy dekoder kwoty wynikającej z cennika sprzętu dla dotychczas posiadanego modelu/rodzaju dekodera.

Najczęściej jednak występuje tzw. usterka elektryczna, która uprawnia do bezpłatnej wymiany dekodera na ten sam rodzaj (dekoder HD na dekoder HD, dekoder PVR na dekoder PVR, wyjątek stanowi stary dekoder SD wymieniany na dekoder HD). Przed dokonaniem takiej wymiany pracownik APS-u powinien sprawdzić możliwość uruchomienia dekodera po podłączeniu do sprawnej instalacji antenowej oraz prawidłowego osadzenia karty w czytniku weryfikując również zgodność numerów dekodera i karty. Sprawdzić wersję oprogramowania dekodera i w razie konieczności dokonać aktualizacji oraz wykonać przywrócenie ustawień fabrycznych z ponownym zainstalowaniem kanałów.

Możliwe komunikaty błędów wyświetlane przez dekoder na ekranie TV kwalifikujące dekoder do wymiany:

– Błąd 01 Problem z kartą (klasyfikuje kartę lub dekoder, jako uszkodzone)
– Błąd 02 Dekoder zablokowany (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 05 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 06 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 07 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 08 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Brak sygnału z anteny (sprawdź podłączenie, konfigurację dekodera, sprawność instalacji antenowej, jeśli komunikat nadal występuje klasyfikuje dekoder jako uszkodzony)
– Zwarcie LNB (sprawdź podłączenie, konfigurację dekodera, sprawność instalacji antenowej, jeśli komunikat nadal występuje klasyfikuje dekoder jako uszkodzony)

Pełna lista komunikatów błędów.

Po potwierdzeniu się usterki sprzętu pracownik ma obowiązek wymienić uszkodzony dekoder (kompletny zestaw, tj. dekoder, karta, pilot, zasilacz lub przewód zasilający, przewód euro lub HDMI jeśli były w zestawie) na sprawny (kompletny zestaw) i potwierdzić ten fakt stosownym protokołem wymiany. W domu dekoder należy podłączyć pod sprawną instalację antenową, TV i postępujemy zgodnie z instrukcją aktywowania dekodera.

Gdyby jednak usterka nie występowała (dekoder okazałby się sprawny) pracownik APS-u jest uprawniony do pobrania opłaty serwisowej w kwocie nie wyższej niż 20zł wynikającej z cennika.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przy dokonaniu operacji wymiany serwisowej sprzętu przy okazji skorzystać z oferty dla obecnych abonentów Cyfrowego Polsatu.

Bezpłatnej wymianie podlegają dekodery uszkodzone elektrycznie:

– na które podpisana jest umowa abonencka;
– Pre-Paid z aktywnym pakietem oraz obowiązującą gwarancją;
– własnościowe oraz na udostępnione;
– w każdym okresie umowy (również gratisowym);
– abonentów będących w okresie wypowiedzenia;
– FTA w okresie gwarancji;
– z aktywnym pakietem Darmowym HD po okresie gwarancji.

Bezpłatnej wymianie NIE podlegają dekodery:

– uszkodzone mechanicznie;
– FTA po okresie gwarancji i bez aktywnego pakietu

 

49 komentarzy

  • ewelina napisał(a):

    Witam, mam problem z dekoderem hd5500s. Tydzien temu w bloku byla awaria prądu ( byly straszne skoki napiecia). Gdy tylkp to zauwazylam poodlanczalam dekodery z sieci, lecz po usunieciu awarii gdy wlaczylam dekoder ten przestal dzialac. Swieci sie tylko czerwona dioda a nie mozna go wogole wlaczyc. Sprawdzalam go podlaczajac do zasilacza i anteny od drugiego dekodera (ten sam model usluga multiroom) i jest to samo. Co moze byc powodem i czy w takim przypadku moge wymienic dekoder?

    • ewelina napisał(a):

      Ale drugi dekoder dziala i zasilacze oba dzialaja. W dekoderze ktory nie chce sie wlaczyc swieci tylko czerwona lampka jak sie go podlaczy do sieci. A co musze zabrac ze soba do APSCP zeby sprawdzic ten dekoder. Dziekuje za pomoc

  • Marcin Szczęsny napisał(a):

    Podejrzewam uszkodzone zasilacze, skoro były skoki napięcia. Proponuję zabrać oba komplety do Autoryzowanego Punktu Sprzedaży Cyfrowego Polsatu w celu weryfikacji i ewentualnej wymiany na sprawne.

  • dark103 napisał(a):

    Witam,

    Dekoder Evobox PVR co jakiś czas sam się wyłącza i włącza do tej pory wszystko było o.k. Problem się pojawił jak wyłączyłem go z prądu teraz od dwóch dni mam taki dziwny problem który pojawia się od czasu do czasu.

  • 2077611490 0 napisał(a):

    posiadam dekoder T-HD210 przez dwa sezony wakacyjne korzystałem z dodatkowego płatnego oprogramowania teraz ponownie wykupiłem pakiet i brak tych programów w dekoderze dekoder pokazuje programy oprócz polsatowskich jak mam pobrać oprogramowanie przez internet czy dekoder jest uszkodzony gdzie jest serwis w Łodzi z poważaniem B.L

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Jaką aktualnie ma wersję oprogramowania dekoder i czy kanały w tym roku były wyszukiwane na nowo?
      MUX4 w Łodzi jest dostępny na 49 kanale (698MHz), wcześniej był to kanał 40 (628MHz). Przed wymianą dekodera w dowolnym Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży sprawdziłbym przede wszystkim, czy jest wystarczająco silny sygnał na 49 kanale lub przynajmniej ponownie wyszukał kanały.

  • Paweł napisał(a):

    witam. mój dekoder(hd3000) co jakiś czas nie chce się uruchomić-świeci czerw. dioda i nie ma żadnej reakcji na pilot. po upływie kilkunastu godzin nagle działa. dodam,że nawet jak z niego nie korzystam to jest dość mocno ciepły z lewej strony. zasilacz tego dekodera był już raz wymieniany.

  • fox napisał(a):

    Dekoder Evobox PVR:
    – zawiesza się po wyłączeniu TV. Aby uruchomić ponownie trzeba brutalnie wyłączyć z prądu,
    – bardzo długo się uruchamia.

  • amq0 napisał(a):

    Moje HD 3000 i T-HD 1000 nie reagują na pilota i zawieszają się gdy ładuję akumulator w laptopie i gdy mam włączonego laptopa na samym zasilaczu, to samo dzieje się również gdy ładuję akumulator w telefonie.
    Gdy odłączę zasilacz laptopa z prądu i ładowanie telefonu to działają prawidłowo

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Zdecydowanie nie jest to wina dekoderów CPT. Wina jest po stronie uszkodzonej przetwornicy, której jak mniemam używasz lub masz ją przeciążoną.

      • amq0 napisał(a):

        Ale w czym może być uszkodzona lub przeciążona przetwornica?

        • Marcin Szczęsny napisał(a):

          Przeczytaj instrukcję obsługi lub przynajmniej etykietę przetwornicy, przede wszystkim w zakresie maksymalnej jej mocy.

          • amq0 napisał(a):

            Chodzi o zasilacz do laptopa?

          • Marcin Szczęsny napisał(a):

            Ja nie wiem co konkretnie jest powodem, bo nie mogę tego tutaj na 100% stwierdzić. Odesłałem Cię do instrukcji i etykiety Twojego sprzętu. Ja tylko nakierowuję Cię, gdzie jest problem z Twoją przetwornicą (i jestem prawie pewien, że przekroczyłeś moc przetwornicy). Ty już musisz przeczytać, a potem dodać do siebie kilka liczb.

  • Waldemar napisał(a):

    Dekoder PVR HD 7000:
    – bardzo często zawiesza się po wyłączeniu TV. Aby uruchomić ponownie trzeba odłączyć zasilanie,
    – po uruchomieniu za każdym razem aktualizuje listę kanałów
    – bardzo długo się uruchamia

  • s2015 napisał(a):

    Jakie dokumenty trzeba mieć przy sobie przy wymianie dekodera? Gdyż ten cały czas się zawiesza. Pomaga tylko wyłączenie z gniazdka. Czy musi być przy tym osoba na którą jest umowa?

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Abonent z dowodem osobistym lub osoba upoważniona pisemnie przez abonenta.
      W niektórych APS-ach wymieniają bez upoważnienia naciągając zasady.

  • poklud napisał(a):

    witam posiadam dekoder evo mam problem z glosno dzialajacym dyskiem… czy uszkodzenie dysku stwierdza w punkcie i czy to podchodzi pod wymiane dekodera skoro jeszcze dziala tylko glosno pracuje

  • gosia123q napisał(a):

    czy mogę rozwiązać umowę z cyfrowym Posatem po roku gdyż dekoder jest już ktoryś raz z kolei jet wymieniony i dalej się zacina. w telefonicznym centrum polecaja wymianę na lepszy dekoder ale za doplatą .ja chcę tylko korzystać z tego co mam w umowie a Polsat z tego wynika nie jest w stanie tego zapewnić

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Jeśli kolejne wymiany nie rozwiązują problemu, to znaczy, że problem jest gdzieś indziej. Po pierwsze jaki to jest dekoder? Po drugie jaka wielka czasza? Po trzecie pomocne będą paski sygnału z kanałów TVP1, BBC Brit, TVN HD, CI Polsat.

      • gosia123q napisał(a):

        dekoder SAGEMCOM ESI88-320
        CZASZA JEST ODPOWIEDNIA WYMIENIONY NIE DAWNO KONWERTER SPRAWDZAŁAM NA INNEJ ANTENIE GDZIE NC+ DZIAŁA BEZ ZARZUTU TAK SAMO SIĘ ZACINA

        • Marcin Szczęsny napisał(a):

          Jak mam pomóc przy takiej odpowiedzi? Dekoder z dyskiem i zasilaczem był wymieniany, czy sam dekoder? I co znaczy odpowiednia? Jaki konwerter?

  • 1 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *