Wymiana uszkodzonego dekodera Cyfrowego Polsatu

W sytuacji, kiedy dekoder odmówił posłuszeństwa i po prostu nie działa należy się z nim udać do najbliższego Autoryzowanego Punktu Sprzedaży Cyfrowego Polsatu w celu jego wymiany na sprawny. Pierwszą czynnością jaką powinien wykonać pracownik APS-u to diagnostyka sprzętu. Diagnostyka ma na celu potwierdzenie zgłaszanej usterki oraz ocenę, czy abonent sam nie przyczynił się poprzez mechaniczne uszkodzenie do awarii dekodera. I tak w wypadku uszkodzeń mechanicznych wskazujących na przykład na zalanie, spalenie, upadek, silne uderzenie dekodera, wyłamane, uszkodzone gniazda przyłączeniowe lub uszkodzoną mechanicznie kartę:

W wypadku dekodera własnościowego są dwa możliwe rozwiązania. Pierwsze, to naprawa dekodera w serwisie na koszt klienta. Drugie, podpisanie umowy lojalnościowej z nowym dekoderem z puli ofert dla obecnych abonentów w obowiązujących aktualnie promocjach z ceną dekodera od 1zł.

W wypadku dekodera udostępnionego rozwiązanie jest tylko jedno, tzn. poprzez zakwalifikowanie uszkodzenia mechanicznego jako utrata sprzętu i skorzystanie z oferty tzw. “Bezpiecznie z CP”, gdzie konieczne będzie zapłacenie za nowy dekoder kwoty wynikającej z cennika sprzętu dla dotychczas posiadanego modelu/rodzaju dekodera.

Najczęściej jednak występuje tzw. usterka elektryczna, która uprawnia do bezpłatnej wymiany dekodera na ten sam rodzaj (dekoder HD na dekoder HD, dekoder PVR na dekoder PVR, wyjątek stanowi stary dekoder SD wymieniany na dekoder HD). Przed dokonaniem takiej wymiany pracownik APS-u powinien sprawdzić możliwość uruchomienia dekodera po podłączeniu do sprawnej instalacji antenowej oraz prawidłowego osadzenia karty w czytniku weryfikując również zgodność numerów dekodera i karty. Sprawdzić wersję oprogramowania dekodera i w razie konieczności dokonać aktualizacji oraz wykonać przywrócenie ustawień fabrycznych z ponownym zainstalowaniem kanałów.

Możliwe komunikaty błędów wyświetlane przez dekoder na ekranie TV kwalifikujące dekoder do wymiany:

– Błąd 01 Problem z kartą (klasyfikuje kartę lub dekoder, jako uszkodzone)
– Błąd 02 Dekoder zablokowany (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 05 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 06 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 07 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 08 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Brak sygnału z anteny (sprawdź podłączenie, konfigurację dekodera, sprawność instalacji antenowej, jeśli komunikat nadal występuje klasyfikuje dekoder jako uszkodzony)
– Zwarcie LNB (sprawdź podłączenie, konfigurację dekodera, sprawność instalacji antenowej, jeśli komunikat nadal występuje klasyfikuje dekoder jako uszkodzony)

Pełna lista komunikatów błędów.

Po potwierdzeniu się usterki sprzętu pracownik ma obowiązek wymienić uszkodzony dekoder (kompletny zestaw, tj. dekoder, karta, pilot, zasilacz lub przewód zasilający, przewód euro lub HDMI jeśli były w zestawie) na sprawny (kompletny zestaw) i potwierdzić ten fakt stosownym protokołem wymiany. W domu dekoder należy podłączyć pod sprawną instalację antenową, TV i postępujemy zgodnie z instrukcją aktywowania dekodera.

Gdyby jednak usterka nie występowała (dekoder okazałby się sprawny) pracownik APS-u jest uprawniony do pobrania opłaty serwisowej w kwocie nie wyższej niż 20zł wynikającej z cennika.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przy dokonaniu operacji wymiany serwisowej sprzętu przy okazji skorzystać z oferty dla obecnych abonentów Cyfrowego Polsatu.

Bezpłatnej wymianie podlegają dekodery uszkodzone elektrycznie:

– na które podpisana jest umowa abonencka;
– Pre-Paid z aktywnym pakietem oraz obowiązującą gwarancją;
– własnościowe oraz na udostępnione;
– w każdym okresie umowy (również gratisowym);
– abonentów będących w okresie wypowiedzenia;
– FTA w okresie gwarancji;
– z aktywnym pakietem Darmowym HD po okresie gwarancji.

Bezpłatnej wymianie NIE podlegają dekodery:

– uszkodzone mechanicznie;
– FTA po okresie gwarancji i bez aktywnego pakietu

 

62 komentarze

  • telemaniak napisał(a):

    mam problem z dekoderem hd 5000 a mianowicie dekoder reaguje na sygnał z pilota z dużym opuźnieniem. Nie jest to wina pilota ponieważ wymieniłem go na nowy. Dzieje się tak od paru dni.

  • Marcin Szczęsny napisał(a):

    Spróbuj wyłączyć dekoder z prądu na chwilę i włącz ponownie. Ostatnio spora część dekoderów miała podobne problemy i to rozwiązanie pomagało. Jak nie pomoże to zostanie wymiana dekodera w Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży.

  • Katarzyna napisał(a):

    Posiadam dekoder mini HD 2000 i od jakiegoś czasu mam problem odnośnie dekodera wyświetla się na telewizorze cały czas brak synglalu z anteny, bardzo dobrze wszystko wcześniej chodziło jednak co jakiś czas pojawiało się brak sygnału po paru godzinach się zalanczalo antena była ustawiona idealnie na pełen sygnał ustawiajacego z serwisu Polsat. Jednak dekoder się czasem zawieszal niekiedy bywało ze się wyłączył a teraz od 2 dni brak sygnału pisze antenę próbowaliśmy ustawić na nowo ale nic z tego nie wynikło. Co mamy robić?

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Z opisu wynika, że problem jest raczej po stronie konwertera. Jednak teraz będzie konieczna wymiana konwertera i ponowne ustawienie anteny. Dekoder można dla pewności sprawdzić na innej, sprawnej instalacji antenowej (sąsiad, znajomy, rodzina lub Autoryzowany Punkt Sprzedaży CP).
      Proponuję wezwać fachowca z miernikiem.

  • seba napisał(a):

    Witam! Dekoder nie daje obrazu do telewizora, czyli telewizor widzi ze jest cos podlaczone lecz nie ma obrazu i na telewizorze jest napis brak sygnalu. sprawdzalem na dwoch kablach hdmi oraz na dwoch telewizorach. W zadnym z w/w sposobow dekoder nie wyswietlal obrazu. moj dekoder to hd5500s.

  • Marcin Szczęsny napisał(a):

    No to trzeba z dekoderem udać się do Autoryzowanego Punktu Sprzedaży…

  • 1 2 3 4 7

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *