Zmiany programowe w Cyfrowym Polsacie. Wyłączenia kanałów i uruchomienie nowych.

Zmiany programowe w Cyfrowym Polsacie. Wyłączenia kanałów i uruchomienie nowych.

Ponieważ artykuł stał się nieco mało czytelny, przez zamieszanie z zmieniającym się komunikatem o zmianach w ofercie Cyfrowego Polsatu, postanowiłem przeredagować stary wpis i umieścić w nim obowiązujący już tylko ostatni, prawidłowy komunikat operatora. Ponadto okazało się, że pominąłem jeszcze okres gwarantowanego umową kanału Universal Channel (SD). 1 maja 2017r. kanał Universal Channel został zastąpiony kanałem Universal Channel HD i stąd abonenci mający w swoich umowach aktualnie obowiązujących gwarantowany jeszcze Universal Channel w wersji SD, mogą to zrobić bez ponoszenia kary.

Komunikat Cyfrowego Polsatu może być świetnym argumentem do ugrania z Działem Utrzymania Klienta Cyfrowego Polsatu atrakcyjnej umowy w zamian za pozostanie z operatorem. Na przykład przez kolejne 12 miesięcy z 3 miesiącami bez opłat. A za 6 miesięcy znowu przedłużyć umowę z bezpłatnymi miesiącami. Lub też może być to świetny sposób na rozstanie się z Cyfrowym Polsatem i skorzystanie z oferty nc+ z nowym dekoderem 4K oraz meczami w 4K na Canal+ Now, Orange (dla klientów IPTV Netflix i Eleven Sports 1 w 4K), Netii, Vectry, itd.

Treść komunikatu:

Informujemy, że z dniem 31.12.2017 r. kanał Universal Channel HD, który dostępny jest na pozycji 49 i 144 zakończy nadawanie na terenie Polski. W miejsce kanału Universal Channel HD zostanie uruchomiony kanał Epic Drama w jakości HD (pozycja 49).

Z dniem 31.12.2017 r. zostanie również wyłączony kanał Blue Hustler dostępny na pozycji 905. W miejsce kanału Blue Hustler zostanie uruchomiony kanał Vivid Touch (pozycja 905).

Z dniem 31.12.2017 r. zostanie wyłączony kanał Moje Polskie Radio dla Abonentów Pakietu Ekstra TV Mobilnej.

Jednocześnie z myślą o naszych Abonentach wciąż wzbogacamy ofertę kanałów telewizyjnych.

01.01.2018 r. do oferty Cyfrowego Polsatu dołączy kanał Epic Drama w jakości HD.

Kanał tematyczny w całości poświęcony światowej klasy serialom kostiumowym z gwiazdorską obsadą. Ponad 600 godzin kontentu w jakości HD, produkcje premierowe oraz nowości.

Wielbiciele tematyki obyczajowej otrzymają dostęp do długo oczekiwanych i wysoko ocenianych produkcji z Wielkiej Brytanii, USA, Hiszpanii, Francji, Włoch, Australii i Kanady. Wybierać będzie można spośród wachlarza gatunków i szerokiej tematyki. Historia, polityka, władza, namiętność, pasja i zbrodnie – to tylko kilka z zapowiadanych wątków. W ofercie nie zabraknie również ekranizacji literatury klasycznej.

Od 01.01.2018 r. ofertę kanałów, skierowanych dla Abonentów powyżej 18 roku życia, wzbogacają także kanały Vivid Touch, Vivid RED HD oraz BrazzersTV.

Mamy nadzieję, że nowe kanały, które dołączą do naszej oferty dostarczą Państwu najlepszych telewizyjnych wrażeń.

Jeżeli kanały Universal Channel HD lub Moje Polskie Radio są gwarantowane w Państwa Umowie lub Aneksie lub korzystają Państwo z Pakietu Rozrywka HD, w którym dostępny jest kanał Blue Hustler i nie akceptują Państwo powyższych zmian, przysługuje Państwu prawo do rozwiązania Umowy Abonenckiej, bez obowiązku zwrotu ulgi (kary), w przypadku, gdy była ona przyznana w umowie, a rozwiązanie nastąpi w Okresie Podstawowym. Pisemne oświadczenie o wypowiedzeniu można przekazać do dnia 30.01.2018 r. w Punkcie Sprzedaży Cyfrowego Polsatu i Plusa lub przesłać pocztą na adres: Cyfrowy Polsat SA, ul. Łubinowa 4a, 03-878 Warszawa.

 
Z mojej strony mogę tylko dodać wzór takiego wypowiedzenia oraz informację, że kanał Universal Channel (SD) gwarantowany umową był od 22 listopada 2012r. do 24 czerwca 2014r. w pakiecie Max HD oraz kanał Universal Channel HD gwarantowany umową był od 5 marca 2013r. do 1 października 2015r. oraz 17 stycznia 2017r. do 14 lipca 2017r., w pakiecie Film HD.
Aby móc bezkarnie wypowiedzieć umowę należy wśród swoich wykupionych pakietów (w ramach ostatniej zawartej umowy, aktualnie obowiązującej), mieć obowiązkowy lub dostępny w ramach elastyczności pakiet Max HD z gwarantowanym umową kanałem Universal Channel (SD) lub Film HD z gwarantowanym umową kanałem Universal Channel HD i/lub obowiązkowy przez cały okres umowy pakiet Rozrywka HD z gwarantowanym kanałem Blue Hustler. Wykaz kanałów gwarantowanych znajduje się na ostatniej stronie regulaminu Promocyjnych Warunków Umowy i zazwyczaj jego tytuł zaczyna się od słów: Warunki Oferty ,,Nowy Cyfrowy Polsat…” lub zapytać się operatora, na przykład poprzez ICOK.
Poniżej umieściłem wzór wypowiedzenia umowy:


Imię i Nazwisko:
Adres:
PESEL:
Nr karty:
Nr dekodera:
Nr telefonu:

miejscowośćdata
Biuro Obsługi Klienta
Cyfrowy Polsat S.A.
ul. Łubinowa 4a
03-878 Warszawa

WYPOWIEDZENIE UMOWY

Wypowiadam umowę o świadczenie usług telewizji satelitarnej pomiędzy mną a Cyfrowym Polsatem S.A., bez zachowania okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec cyklu rozliczeniowego, na podstawie Regulaminu Świadczenia Usług Cyfrowego Polsatu – wyłączenie z oferty kanały Universal Channel.

Z poważaniem,
czytelny podpis

 

 

 

 

Kiedy umowa zostanie rozwiązana?

Odpowiem na zasadzie przykładu, który datami należy dostosować do swojego przypadku.

Jeśli Twój cykl rozliczeniowy rozpoczyna się każdego 9 dnia miesiąca, to powyższe wypowiedzenie złożone do 8 stycznia 2018r. spowoduje rozwiązanie umowy z końcem 8 stycznia 2018r i nie będziesz musiał już opłacać abonamentu za okres 9 styczeń – 8 luty 2018r. Do 8 lutego 2018r. będziesz miał tez obowiązek zdać udostępniony (nie własnościowy) dekoder wraz z akcesoriami w dowolnym Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży

Jeśli pismo zostanie złożone między 9 a 30 stycznia 2018r., to umowa zostanie rozwiązana 8 lutego 2018r. i za okres od 9 stycznia do 8 lutego 2018r. wymagana jeszcze będzie od Ciebie ostatnia płatność abonamentowa. Do 8 marca 2018r. będziesz miał tez obowiązek zdać udostępniony (nie własnościowy) dekoder wraz z akcesoriami w dowolnym Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży Cyfrowego Polsatu lub Plusa. Można też w tym terminie wysłać na swój koszt i ryzyko sprzęt do Warszawy na ulicę Łubinową 4a.


 

Udostępnij interesującą Cię treść za pomocą:
  • 6
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

63 komentarze

  1. Nie, na tą chwilę jeszcze nie wypowiedziałem. Jutro ponownie ma dzwonić konsultant. Płatność za tv mam do 21, natomiast za net 28.

    1. Author

      No to jeśli dzisiaj nawet złożysz wypowiedzenie, to umowa na TV zostanie rozwiązana dopiero 21 maja 2018r, zamiast 21 kwietnia 2018r. Spóźniłeś się o jeden dzień, aby mieć koniec umowy z CP 21 kwietnia 2018r. Internet jeszcze masz 6 dni, aby się nie spóźnić.

  2. Nie, nie wypowiedziałem jeszcze. I teraz patrze na icok, że okres rozliczeniowy mam 21-21…

  3. Wygląda na to, że masz racje… wspaniale. Tak to już bywa jak się nie pilnuje wszystkiego na bieżąco.

  4. Walki ciąg dalszy… Upierają się na swoim a to co dostałem w odpowiedzi na moje zarzuty odnośnie braku informacji że oferta nie jest skierowana do mnie…

    “Odnośnie Pana zarzutów pod adresem pracowników Autoryzowanego Punktu Sprzedaży rozumiemy, że rozmawiając z nimi oczekiwał Pan profesjonalnej i kompleksowej pomocy w zgłoszonej sprawie oraz rzetelnej informacji. Przykro nam, jeśli w Pana odczuciu takiej pomocy nie zagwarantowaliśmy. Zapewniamy, że utrzymanie wysokiego standardu obsługi i zachowanie dobrych relacji z naszymi Abonentami jest priorytetowym celem naszej Firmy. Do obowiązków naszych pracowników należy wszechstronna pomoc Abonentom poprzez udzielanie informacji, przyjmowanie zleceń i reklamacji oraz, jeżeli tego wymaga rozwiązanie problemu, przekazanie zgłoszenia do właściwego działu Firmy.
    Do naszych pracowników mamy pełne zaufanie i jesteśmy przekonani, że ze swoich obowiązków wywiązują się rzetelnie, mając na uwadze potrzeby Abonentów i ich zadowolenie z korzystania z usług Cyfrowego Polsatu. Ufamy, że przyszłe kontakty z naszymi punktami obsługi będą dla Pana satysfakcjonujące, a profesjonalna obsługa spowoduje, że zmieni Pana opinię na temat postawy naszych pracowników i wizerunku naszej Spółki.”

    A jeszcze takie małe przyznanie się do winy… powiedziałem im aby przesłuchali sobie rozmowy telefoniczne aby potwierdzić to że żaden z konsultantów nie raczył mnie poinformować o tym że kanał ten nie był gwarantowany w mojej umowie i że zapłacę karę:

    “W nawiązaniu do zgłoszenia z dnia 14 marca 2018 r. uprzejmie informujemy, że w żadnej z przeprowadzonych rozmów ze stycznia 2018 r. nie pojawiła się informacja, że kanał Universal Chanel HD był gwarantowany w ramach posiadanej Umowy i może ją Pan rozwiązać bez konieczności zwrotu ulgi umownej.”

    ostatecznie po wymianie zdań otrzymałem informację:

    Ponownie informujemy, że podtrzymujemy swoje stanowisko wyrażone w dotychczasowej korespondencji. Przedstawione przez Pana dodatkowe informacje nie uzasadniają w naszej opinii zmiany sposobu rozpatrzenia sprawy.”

    Dzisiaj napisałem sprawę do UOKiK. Zobaczę co mi poradzą. Jak to nie pomoże to idę do prawnika.

    1. Author

      Z tym profesjonalizmem w APS-ach, to ja mam nieco inne zdanie. 😉 Problem polega na tym, że w APS-ach albo tylko przyjmują pismo i dają abonentowi potwierdzenie jego przyjęcia lub przyjmują i zawsze mówią, że będzie kara za zerwanie umowy. I tyle. Nie próbują dociec jakie kierują pobudki abonentem. Jaka jest treść pisma. Czy w wypadku wypowiedzenia, takie jak Twoje, faktycznie kanał jest gwarantowany lub nie. Nie próbują nawet utrzymać abonenta, próbując mu złożyć jakąś ciekawą ofertę. Profesjonalne byłoby zweryfikowanie tego wszystkiego, wraz z próbą utrzymania i ewentualnie sprzedania kolejnej usługi. To jest dla mnie profesjonalizm. To z pisma skierowanego do Ciebie, to tylko korporacyjny bełkot i wyuczone slogany z obsługi klienta.
      Jeśli chodzi o Twój problem, to chyba zostaje Ci skorzystanie z zapisu Regulaminu Świadczenia Usług przez CP:
      §18 REKLAMACJE
      22. Spór cywilnoprawny wynikający z Umowy zawartej z Abonentem będącym Konsumentem, może zostać zakończony polubownie w drodze postępowania w sprawie
      pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich lub postępowania przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi przy Prezesie UKE.
      23. Postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich może być prowadzone:
      a) przez Prezesa UKE, na wniosek Abonenta będącego konsumentem lub z urzędu, jeśli wymaga tego ochrona interesu konsumenta,
      b) przez inny podmiot uprawniony wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych, prowadzonego przez Prezesa UOKiK, na wniosek Abonenta będącego
      konsumentem, a jeśli przewiduje to regulamin tego podmiotu – także na wniosek Cyfrowego Polsatu.
      24. Udział Cyfrowego Polsatu w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest dobrowolny. W przypadku, gdy w następstwie
      reklamacji złożonej przez Abonenta będącego konsumentem spór nie został rozwiązany, Cyfrowy Polsat każdorazowo podejmuje decyzję o zgodzie na udział w
      postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich lub o odmowie udziału w takim postępowaniu i przekazuje ją Abonentowi będącemu
      konsumentem na papierze lub innym trwałym nośniku. Jeśli Cyfrowy Polsat nie złożył żadnego oświadczenia, uznaje się, że wyraża zgodę na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

      W mojej ocenie nie będzie łatwo, ale chyba też nie jesteś na totalnie straconej pozycji.

  5. W jednym z maili zostałem o tym poinformowany. Zobaczę co mi jeszcze odpiszą z UOKiK.
    Nie mniej jednak przyznali się do tego że nie poinformowali mnie o tym że w wyniku zerwania umowy poniosę karę. Co jeszcze dodam pracownik BOK Polsat proponował mi zawarcie nowej umowy co pewnie dalej i tak skutkowałoby poniesieniem kary za zerwanie poprzedniej umowy. Niestety ja sam nie mogę tego udowodnić bo nie mam dostępu do zapisu rozmów które wg mnie powinny być mi udostępnione bo:
    “Odnosząc się do kwestii dotyczącej udostępnienia nagrania rozmowy w przedmiotowej sprawie wyjaśniamy, że Prawo Telekomunikacyjne obliguje operatora wyłącznie do udostępniania nagrań rozmów z konsultantami działu obsługi klienta skutkującymi zmianami warunków umowy. Przedstawiony przez Pana wniosek wykracza poza zakres przewidziany art. 56 ust. 6 Prawa Telekomunikacyjnego. Z uwagi na powyższe brak jest podstaw do realizacji Pana wniosku.”
    Skro proponowali mi obniżenie rachunku a po mojej odmowie zawarcie nowej umowy to chyba skutkuje to zmianami warunków umowy…

    1. Author

      Gdybyś zawarł umowę (przedłużył zobowiązanie), to jednocześnie anulowałbyś złożone wypowiedzenie. Kara nie zostałaby wtedy naliczona.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.