“Czarny ekran” pojawiający się po wybraniu kanału, przy prawidłowym poziomie sygnału z anteny, może oznaczać problem z szyfrowaniem (HDCP).
- Należy się upewnić, że odbiornik TV i dekoder Cyfrowego Polsatu posiadają aktualne oprogramowanie.
- Można wykonać w obu urządzeniach powrót do ustawień fabrycznych.
- Odłączyć od zasilania odbiornik TV i dekoder na krótką chwilę. Następnie włączyć najpierw odbiornik TV, następnie dekoder.
- Jeśli problem nadal występuje, to można wyłączyć funkcję HDMI-CEC w urządzeniach.
Zazwyczaj w powyższy sposób można wyeliminować “czarny ekran”. Jeśli problem nadal występuje a sygnał z anteny satelitarnej jest na prawidłowym poziomie, to pozostaje sprawdzić dekoder z innym modelem TV, ponieważ istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że dekoder z TV z powodu HDCP nie mogą się “dogadać”.
W wypadku “czarnego ekranu” z dekodera Evobox, możliwy jest jeszcze jeden powód takiego zachowania – uszkodzony konwerter Unicable. Konkretnie chodzi o brak sygnału na jednej z 4 nośnych, która aktualnie jest odpowiedzialna za dostarczenie sygnału z konwertera do dekodera.
Witam
Mam evoboxa z CP, dekoder działał z tv o kilku lat ostatnio zdarza się że przy przełączaniu kanałów po zmianie po kilku-kilkunastu sekundach oglądania pojawia cie czarny ekran na 2-3 sek i wraca. Jakość i zila sygnału jest ciągle.pow 80%. Zmienialem kabel hdmi a ostatnio nawet koncentryka. Założone są też kolce na gołębie. Problem ciągle się powtarza.
Proszę o poradę.