Wymiana uszkodzonego dekodera Cyfrowego Polsatu

W sytuacji, kiedy dekoder odmówił posłuszeństwa i po prostu nie działa, należy się z nim udać do najbliższego Autoryzowanego Punktu Sprzedaży Cyfrowego Polsatu lub Plusa w celu jego wymiany na sprawny. Pierwszą czynnością z jaką się spotkamy w punkcie, to diagnostyka sprzętu poprzez podłączenie pod instalację antenową i odbiornik TV w celu potwierdzenia zgłaszanej usterki.

Diagnostyka ma na celu potwierdzenie zgłaszanej usterki oraz ocenę, czy abonent sam nie przyczynił się poprzez własne zaniedbanie do mechanicznego uszkodzenia dekodera. I tak w wypadku uszkodzeń mechanicznych wskazujących na przykład na zalanie, spalenie, upadek, silne uderzenie dekodera, wyłamane, uszkodzone gniazda przyłączeniowe lub uszkodzoną mechanicznie kartę jest kilka możliwości.

W wypadku dekodera własnościowego:

  • Naprawa dekodera w serwisie na koszt klienta.
  • Podpisanie umowy lojalnościowej z nowym dekoderem, z puli ofert dla obecnych abonentów w obowiązujących aktualnie promocjach, z ceną dekodera od 1zł.

W wypadku dekodera udostępnionego:

  • zakwalifikowanie uszkodzenia mechanicznego jako utrata sprzętu i skorzystanie z oferty tzw. “Bezpiecznie z CP”, gdzie konieczne będzie zapłacenie za nowy dekoder kwoty wynikającej z cennika sprzętu dla dotychczas posiadanego modelu/rodzaju dekodera.

Najczęściej jednak występuje tzw. usterka elektryczna, która uprawnia do bezpłatnej wymiany dekodera wraz z akcesoriami na ten sam rodzaj (co nie oznacza, że musi to być ten sam model). Przed dokonaniem takiej wymiany pracownik Autoryzowanego Punktu Sprzedaży powinien sprawdzić możliwość uruchomienia dekodera po podłączeniu do sprawnej instalacji antenowej oraz prawidłowego osadzenia karty w czytniku weryfikując również zgodność numerów dekodera i karty. Sprawdzić wersję oprogramowania dekodera i w razie konieczności dokonać aktualizacji oraz wykonać przywrócenie ustawień fabrycznych z ponownym zainstalowaniem kanałów.

Możliwe komunikaty błędów wyświetlane przez dekoder na ekranie TV kwalifikujące dekoder do wymiany:

– Błąd 01 Problem z kartą (klasyfikuje kartę lub dekoder, jako uszkodzone)
– Błąd 02 Dekoder zablokowany (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 05 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 06 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 07 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Błąd 08 Problem z kartą (klasyfikuje kartę jako uszkodzoną)
– Brak sygnału z anteny (sprawdź podłączenie, konfigurację dekodera, sprawność instalacji antenowej, jeśli komunikat nadal występuje klasyfikuje dekoder jako uszkodzony)
– Zwarcie LNB (sprawdź podłączenie, konfigurację dekodera, sprawność instalacji antenowej, jeśli komunikat nadal występuje klasyfikuje dekoder jako uszkodzony)

Pełna lista komunikatów błędów.

Po potwierdzeniu się usterki sprzętu, pracownik ma obowiązek wymienić uszkodzony dekoder (kompletny zestaw, tj. dekoder, karta, pilot, zasilacz lub przewód zasilający, przewód euro lub HDMI jeśli były w zestawie) na sprawny (kompletny zestaw) i potwierdzić ten fakt stosownym protokołem wymiany. W domu dekoder należy podłączyć pod sprawną instalację antenową, TV i postępować zgodnie z instrukcją aktywowania dekodera.

 

Bezpłatnej wymianie podlegają dekodery własnościowe i udostępnione, uszkodzone elektrycznie:

– na które podpisana jest umowa abonencka;
– Pre-Paid z aktywnym pakietem oraz obowiązującą gwarancją;
– w każdym okresie umowy (również gratisowym);
– abonentów będących w okresie wypowiedzenia;
– FTA w okresie gwarancji;
– z aktywnym pakietem Darmowym HD po okresie gwarancji.

Bezpłatnej wymianie NIE podlegają dekodery:

– uszkodzone mechanicznie;
– FTA po okresie gwarancji i bez aktywnego pakietu

 

Gdyby jednak usterka nie występowała (dekoder okazałby się sprawny) pracownik punktu Cyfrowego Polsatu lub Plusa jest uprawniony do pobrania opłaty serwisowej w kwocie nie wyższej niż 20zł wynikającej z cennika.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przy dokonaniu operacji wymiany serwisowej sprzętu przy okazji skorzystać z oferty dla obecnych abonentów Cyfrowego Polsatu.

 

Wymiany mogą być dokonywane w konfiguracji:

Dekoder HD Samsung/Echostar/HDxx00 na HDxx00.
PVR HD7000 na PVR HD7000.
Evobox Lite na Evobox Lite.
Evobox HD na Evobox HD.
Evobox PVR na Evobox PVR.

 

103 thoughts on “Wymiana uszkodzonego dekodera Cyfrowego Polsatu

  1. Mam problem z dekoderem…posiadam moduł wifi który dostałem w cyfrowym Polsacie i działał prawidlowio ale wczoraj gdy oglądałem film na HBO go to coś strzeliło i dekoder się zawiesił a teraz nie wykrywa modułu wifi…podejrzewam że gniazdo sieciowe nie dziala…w takim przypadku dostanę nowy dekoder od ręki ?

    1. Tak. Ja bym też sprawdził od razu moduł Wi-Fi i ewentualnie też od razu wymienił.

  2. Dzien dobry. Mój dekoder nie chce sie wlaczyc, dioda swieci na czerwono, brak reakcji na pilota oraz przyciski, odlaczylem zasilanie na pare minut ale nic nie pomoglo. Przed odlaczeniem zasilania na wyswietlaczu bylo 15 55, nieaktualny czas, po ponownym podlaczeniu zasilania jest tylko czerwona dioda, wyswietlacz pusty/czarny. Prosze o kontakt ze mna. pozdrawiam

    1. Proponuję zabrać dekoder z zasilaczem do najbliższego punktu CP/Plus i wymienić na sprawny komplet. Opisane objawy wskazują na uszkodzony zasilacz, ale podłączony dekoder pod uszkodzony zasilacz też może ulec od razu lub później usterce.

  3. beblanka
    Jestem abonentką cyfrowego polsatu i korzystam z dekodera VPR HD 7000 który to po zmianie oprogramowania przez polsat bez przerwy ulega awariom, wymieniałam już (4) cztery razy czy można to uważać za powód rozwiązania umowy z winy cyfrowego polsatu. Dzięki za podpowiedzi.

    1. beblanka
      Dekoder po wymianie aktualizuje oprogramowanie i po tej operacji zaczyna się obraz szatkować przycinać, często nie nagrywa programów, jak również udaje że nagrał program, bo widać nagrany program na dysku a nie da się go odtworzyć i do tego dekoder się zawiesi i nie reaguje na komendy z pilota. Trzeba go wtedy wyłączyć z zasilania.

    2. Po zaktualizowania się oprogramowania i wykonaniu powrotu do ustawień fabrycznych, problem również występuje?
      Z tego co pamiętam, to przy ostatniej aktualizacji (1.118.4.0), zalecane jest wykonanie powrotu do ustawień fabrycznych. Druga sprawa, że ta aktualizacja zmieniła wyskakiwanie pasków sygnału, więc przy okazji zapytam o poziom sygnału pokazywany na kanałach TVN, HBO, Eleven?

  4. Witam.Mam problem od kilku dni zanika mi sygnał i sie pojawia .Wymieniłem konwerter i to samo. Siłe sygnału mam na poziomie 85 a jakość 70.Raz jest dobrze a raz źle. Pokazuje ze brak sygnału na wejściu 1 albo 2.Dzięki za podpowiedzi co możne być przyczyna.

    1. Konwerter Twin? Jeśli tak, to dla testu odłącz jedno wejście i sprawdź, czy problem nadal występuje.
      Coś więcej o Twojej konfiguracji sprzętowej pozwoli coś więcej podpowiedzieć i nie zgadywać. ?

    1. Telefoniczne Biuro Obsługi powinno pomóc. Mi kiedyś w Rybniku wskazali punkty posiadające na stanie dekoder i “delikatnie” przypomnieli pracownikom w punktach, że do takiej bezpłatnej, serwisowej wymiany w moim wypadku są zobligowani.

Skomentuj Anonim Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Next Post

Love i Religia.tv wyłączone z oferty Cyfrowego Polsatu

Po niespełna 8 miesiącach ponownej obecności kanału LOVE w ofercie Cyfrowego Polsatu jako kanał niegwarantowany abonentom umową, został wyłączony 31 grudnia 2014r. z transpondera Cyfrowego Polsatu i tym samym z oferty operatora. Powyższa zmiana nie uprawnia do odstąpienia od umowy.   Decyzją nadawcy kanał Religia.tv 31 stycznia 2015r. zaprzestanie nadawania programu telewizyjnego po prawie 4-letniej obecności w ofercie operatora od pakietu […]