Wielokrotnie czytam o problemach niektórych abonentów z odbiorem sygnału i wina ma być tylko i wyłącznie po stronie operatora. Często też jako powód podawany jest problem za małej czaszy sprzedawanej przez Cyfrowy Polsat.

Jako instalator anten postanowiłem pokazać, że w zdecydowanej większości wypadków wina leży po stronie instalacji antenowej abonenta, za utrzymanie której w pełnej sprawności odpowiedzialny jest abonent jakiejkolwiek platformy satelitarnej. Jako instalacja antenowa rozumiem każdy jej element, poczynając od czaszy z konwerterem, poprzez maszt antenowy a na wtyku wkręconym do dekodera kończąc. Wbrew obiegowej opinii przy precyzyjnie ustawionej czaszy 70cm z logiem Cyfrowego Polsatu oraz prawidłowym skręcie konwertera, zanik sygnału na kanałach może nastąpić w przypadku wystąpienia bardzo silnych opadów deszczu, śniegu, burzy (w tym wypadku jednak zalecane jest w ogóle wyłączenie elektroniki w domu) i/lub silnym wietrze.

Pokażę Wam pomiary sygnału odbieranego za pomocą dwuletniego zestawu antenowego z konwerterem Twin sprzedawanego przez Cyfrowy Polsat oraz około 17 metrami przewodu antenowego wykonane w pochmurny dzień (15 kwietnia 2017r.), podczas opadów śniegu (zdjęcie obok, 19 kwietnia 2017r.) z paskami sygnału na dekoderze HD5500s .

Aby sprawdzić u siebie paski sygnału na konkretnym kanale w dekoderach HDxx00 należy przytrzymać czerwony przycisk (obok zielonego) na kilka sekund na włączonym kanale, który chcemy skontrolować. W dekoderze Evobox PVR należy przez kilka sekund przytrzymać na pilocie przycisk “i”, aby włączyć parametry sygnału dla włączonego kanału.

 

Jeśli Twoje paski sygnały wyglądają zdecydowanie gorzej, a przede wszystkim są koloru żółtego lub czerwonego podczas padającego kapuśniaczka lub małego zachmurzenia, to koniecznie wezwij wykwalifikowanego instalatora posiadającego profesjonalny miernik, wiedzę i doświadczenie. Zanim jednak wezwiesz instalatora, sprawdź stopień oblepienia czaszy, konwertera śniegiem, który w razie zalegania na Twojej antenie usuń za pomocą zmiotki. Chcąc zminimalizować zjawisko oblepiania czaszy śniegiem możesz użyć na przykład wazeliny, którą delikatnie, cienką warstwą nanieś na powierzchnię czaszy.

122 thoughts on “Problemy z odbiorem sygnału w Cyfrowym Polsacie”

  1. U mnie sygnał zanika regularnie około godziny 12,2 i po paru minutach się pojawia nawet nie reguluje

  2. Miesiąc temu podczas wichur stracił mi sie sygnał z anteny do dzisiaj nie umie ustawić anteny wymieniłem już konwenter i kabel i dalej ani nie drgnie. Prosze o pomoc

    1. Jeśli jest to okolica Rybnika w promieniu kilkunastu kilometrów, to możemy się umówić na odpłatną usługę serwisu instalacji antenowej.

  3. mam rozprowadzenie sygnału do trzech pomieszczeń w domu; moc sygnału w jednym pomieszczeniu 60-68 przy względnie stałej jakości na poziomie 68-70 % ; pozostałe dwa mają poziom siły sygnału utrzymujący się w wartości ca 52-60 % przy jakości powyżej 60 % ale siła często spada do 40 % i równocześnie jakość obniża się o kilka % i obraz jest nie do oglądania; wystarczy dekoderem zbadać sygnał z anteny i wraca do OK. Sprawdziłem połączenia przewodów w budynku i są OK. W dwóch pomieszczeniach jw. poziom sygnału dla ró∑nych programów z tego samego EUTELSAT jest różny – czy to jest prawidłowe ?

    1. Nie jest prawidłowe, ale ciężko wskazać źródło problemu bez pomiarów i znajomości topologii instalacji antenowej. Ogólnie rzecz ujmując sygnał jest na niskim poziomie na wejściu antenowym dekodera.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *