Tu miał być Twój ulubiony program – oświadczenie TVN Grupa Discovery oraz Polsatu

Marcin Szczęsny 4

Grupa Polsat:

Dzisiaj wydajemy specjalną wersję serwisu w związku z akcją „Media bez wyboru”.

Przepraszamy naszych użytkowników oraz partnerów handlowych.

Dziękujemy za zrozumienie i wsparcie.

 

Grupa TVN Discovery:

Propozycja rządu narzuca na niezależne media działające na polskim rynku dodatkowe obciążenia. Jest to głęboko niepokojące dla branży, ale przede wszystkim dla polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internauty. Uderzy także w polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media. Akcja „Media bez wyboru” stanowi symboliczną wizję: polscy widzowie mogą zostać pozbawieni wyboru i różnorodności mediów, do których są przyzwyczajeni.

 

Treść listu otwartego:

Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką”, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19.

Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.

Wprowadzenie go będzie oznaczać:

osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści,

ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie,

pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media państwowe otrzymują co roku z kieszeni każdego Polaka 2 mld złotych, media prywatne obciąża się dodatkowym haraczem w wysokości 1 mld zł,

faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej. Według szacunków, firmy określane przez rząd jako „globalni cyfrowi giganci” zapłacą z tytułu wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 – 100 mln zł w porównaniu do 800 mln zł, jakie zapłacą pozostałe aktywne lokalnie media.

Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.

Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.

Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19.

Sygnatariusze listu:

Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura

Agora S.A.

AMS S.A.

Bonnier Business

Burda Media Polska

Canal+

Dziennik Trybuna

Dziennik Wschodni

Edipresse Polska

Eleven Sports Network sp. z o.o.

Gazeta Radomszczańska

Gazeta Żoliborza

Green Content Sp. z o.o.

Gremi Media S.A.

Grupa Eurozet

Grupa Interia.pl sp. z. o.o.

Grupa Radiowa Agory Sp. z o.o.

Grupa RMF

Grupa Wirtualna Polska

Grupa ZPR

Helios S.A.

Infor Biznes

Kino Polska TV S.A.

Lemon Records sp. z o.o.

Marshal Academy

Music TV sp. z o.o.

Muzo.fm sp. z o.o.

naTemat.pl

OKO.press

Polityka

Polska Press Grupa

Ringier Axel Springer Polska

STAVKA Sp. z o.o.

Superstacja sp. z o.o.

Telewizja Polsat sp. z o.o.

Telewizja Puls Sp. z o.o.

Telewizja Regionalna TVT

TIME S.A.

TV Spektrum sp. z o.o.

TVN S.A.

Tygodnik Powiatu Wołowskiego Kurier Gmin

Tygodnik Powszechny

Wydawnictwo Bauer

Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan

Wydawnictwo Magraf

Wydawnictwo Nowiny

Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze – Tygodnik Podhalański

Jeśli powyższa treść okazała sie dla Ciebie pomocna, możesz przekazać drobną darowiznę za pomocą PayPal, którą przeznaczę na utrzymanie serwera i domeny oraz przyszłe testy dekoderów i elementów instalacji antenowej.

4 thoughts on “Tu miał być Twój ulubiony program – oświadczenie TVN Grupa Discovery oraz Polsatu

  1. Umowy między Rządem RP, a stacjami telewizyjnymi nie powinny obciążać nas abonentów. My płacimy za kanały satelitarne i żądamy dostępu, a podatki to wewnętrzna sprawa stacji i państwa

    1. Ma pani słuszną rację ! Jak zwykle za wszystko płaci klient ! Mam pytanie czy w tej sytuacji mogę odstąpić od umowy z Polsatem? Od dłuższego czasu na prawie wszystkich kanałach pojawił się komunikat „Tego kanału nie ma w Twim abonamencie” A kiedy pada deszcz to pisze „Brak sygnału sprawdź antenę „ oni są nastawieni tylko zyski a klientów maja gdzieś !!!

    2. Opis problemu z odbiorem kanałów jest klasycznym przypadkiem problemów z instalacją antenową. Zimą często jest to śnieg oblepiający czaszę i konwerter przez co poziom sygnału jest słabszy. Rozwiązaniem jest delikatne usunięcie tego śniegu z anteny. Choć z własnego już wieloletniego doświadczenia mogę stwierdzić, że korekta ustawienia anteny, skrętu konwertera, wymiana konwertera, kabla antenowego, prawidłowe zarobienie wtyczek antenowych, usunięcie z “pola widzenia” anteny fizycznych przeszkód rozwiązuje trapiące Panią problemy. Wymieniłem tylko najczęstsze źródła komunikatu “Brak sygnału…” i nie oznacza to wcale, że one wszystkie u Pani występują. Wystarczy jeden z nich, aby był problem z odbiorem sygnału przy gorszych warunkach atmosferycznych.

    3. Dokładnie, spóźniłem się że zwrotem routera o miesiąc. 570zł kary,kwota musi być wpłacona jednorazowo. Więc dlaczego nie można teraz zerwać umowy,zwłaszcza za nienadawanie programów dodatkowo płatnych np Eleveny. Toż tam ponoć ma być bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Next Post

Nowy pakiet Relax+ w ofercie CANAL+ - komunikat prasowy

Klienci zawierający nowe umowy i wybierający pakiet Relax+ otrzymają dostęp do bogatej oferty 86 kanałów telewizyjnych, w tym do kanału nSport+ oraz wybranych treści premium z jakościowych bibliotek CANAL+ dzięki promocyjnemu dostępowi do CANAL+ Family na okres 24 miesięcy za 0 zł. Odświeżona ramówka kanału CANAL+ Family wprowadziła dla widzów nowe pasma tematyczne wypełnione filmami, serialami, dokumentami, sportem oraz treściami dla najmłodszych z kanałów CANAL+ […]