Czarny ekran po wybraniu kanału

25 18

“Czarny ekran” pojawiający się po wybraniu kanału, przy prawidłowym poziomie sygnału z anteny, może oznaczać problem z szyfrowaniem (HDCP).

  1. Należy się upewnić, że odbiornik TV i dekoder Cyfrowego Polsatu posiadają aktualne oprogramowanie.
  2. Można wykonać w obu urządzeniach powrót do ustawień fabrycznych.
  3. Odłączyć od zasilania odbiornik TV i dekoder na krótką chwilę. Następnie włączyć najpierw odbiornik TV, następnie dekoder.
  4. Jeśli problem nadal występuje, to można wyłączyć funkcję HDMI-CEC w urządzeniach.

Zazwyczaj w powyższy sposób można wyeliminować “czarny ekran”. Jeśli problem nadal występuje a sygnał z anteny satelitarnej jest na prawidłowym poziomie, to pozostaje sprawdzić dekoder z innym modelem TV, ponieważ istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że dekoder z TV z powodu HDCP nie mogą się “dogadać”.

W wypadku “czarnego ekranu” z dekodera Evobox, możliwy jest jeszcze jeden powód takiego zachowania – uszkodzony konwerter Unicable. Konkretnie chodzi o brak sygnału na jednej z 4 nośnych, która aktualnie jest odpowiedzialna za dostarczenie sygnału z konwertera do dekodera.

O Autorze

Marcin Szczęsny

Instalator anten od 2006r. Z wykształcenia elektronik. Posiadam uprawnienia SEP do 1kV. W latach 2007-2013 Pełnomocnik Handlowy Cyfrowego Polsatu w Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży Cyfrowego Polsatu. Kilka lat temu postanowiłem założyć stronę icyfrowypolsat.pl o charakterze poradnikowo-informacyjnym, która się podoba wielu. A swego rodzaju uznaniem dla mnie jest czerpanie informacji ode mnie przez większe i starsze portale, choć nie zawsze się do tego przyznają. 😉

Jeśli powyższa treść okazała sie dla Ciebie pomocna, możesz przekazać drobną darowiznę za pomocą PayPal, którą przeznaczę na utrzymanie serwera i domeny oraz przyszłe testy dekoderów i elementów instalacji antenowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Next Post

Ustawa hazardowa nakazuje blokowanie wybranych domen przez dostawcę Internetu

Od 1 lipca 2017 r., zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2016 r. o zmianie ustawy o grach hazardowych oraz niektórych innych ustaw, Polkomtel ma obowiązek blokowania dostępu do domen wskazanych przez Ministerstwo Finansów  w  Rejestrze Domen Służących do Oferowania Gier Hazardowych Niezgodnie z Ustawą. Próba wejścia na niedozwoloną stronę oznacza  pojawienie się na monitorze urządzenia poniższego komunikatu: Uwaga! Strona internetowa, z którą podjęto próbę połączenia jest wykorzystywana do nielegalnego […]