Intensywniejsze opady śniegu i brak sygnału.

Na Fanpagu Cyfrowego Polsatu jakiś czas temu pojawiło się pytanie:

– Dlaczego Polsat ma w logo słoneczko?
– Bo odbiera tylko w słoneczne dni.

Nawet się uśmiechnąłem, ale niestety nie ma to pokrycia w faktach przy prawidłowo zamontowanej i ustawionej antenie satelitarnej. Nawet tej z zestawu Cyfrowego Polsatu, uważanej przez wielu w internecie za zbyt małą. Może mogła by to być jeszcze kwestia do przedyskutowania na wschodnich krańcach Polski, ale na pewno nie w pozostałych jej rejonach.

Do zarwania nieco nocy, zmotywowały mnie wpisy zbulwersowanych abonentów domagających się natychmiastowego usunięcia awarii, które znalazłem na Funpagu operatora oraz na stronie downdetector.pl Problem w tym, że awarii u operatora, ani na satelicie nie ma. Są za to pierwsze nieco większe opady śniegu i gęste, grube chmury, które osłabiają nieco sygnał pokonujący kilkadziesiąt tysięcy kilometrów z satelity zawieszonej na orbicie nad równikiem. Jednak przy prawidłowo wykonanej pracy podczas montażu i ustawieniu anteny, spadek ten nie wpływa na prawidłowy odbiór kanałów z oferty Cyfrowego Polsatu (to samo zjawisko dotyczy również nc+, Orange satelitarnego). W Rybniku pada śnieg od dobrych 24h z krótkimi przerwami. Poniższe zdjęcia mają Wam zobrazować jak zmieniło się zachmurzenie (zdjęcia wykonane porankami):

Następnie na dowód moich słów, że kanały działają, galeria zrzutów ekranu z paskami sygnału z dzisiejszej nocy:

Intensywniejsze opady śniegu i brak sygnału – paski sygnału

Teraz mała rada dla osób mających problem z odbiorem sygnału z satelity:

Nie kręćcie od razu antenami, bo tylko sobie więcej kłopotu narobicie!
Po pierwsze antena musi być odśnieżona. Należy to zrobić delikatnie zmiotką. Nie uderzać w żaden element anteny, ani masztu! A w swojej historii miałem już kilka wezwań do anten totalnie zniszczonych przez uderzanie czaszy na przykład grabiami! Jeśli mimo braku śniegu na antenie i konwerterze, nadal jest brak sygnału, to pozostaje sprawdzić, czy konwerter nie jest uszkodzony mechanicznie (najczęściej pęknięcie plastikowego “dziubka” i wilgoć dostaje się do jego wnętrza. Warto też sprawdzić stan okablowania i wtyczek. Szczególnie na zewnątrz. Pęknięcia izolacji przewodu mogą skutkować problemami w odbiorze. Tak samo negatywny wpływ na odbiór mogą mieć luźne wtyki lub luźno osadzony przewód we wtyczce.
Dopiero po weryfikacji powyższego możliwe, że konieczna jest korekta ustawienia anteny i/lub konwertera, aby zapewnić sobie dłużej prawidłowy odbiór kanałów. Jeśli chcecie utrudnić oblepianie czaszy śniegiem, to możecie zastosować podgrzewacz elektryczny do czaszy (koszt kilkuset złoty) lub suchą i czystą czaszę natrzeć również delikatnie wazeliną techniczną. Trik z wazeliną trzeba co jakiś czas powtarzać, przynajmniej raz w roku przed pierwszymi opadami śniegu.



 


Pozostało jeszcze:

do złożenia wypowiedzenia bez kary umownej z powodu wyłączenia kanału CBS Action z oferty Cyfrowego Polsatu. Szczegóły i wzór wypowiedzenia znajdziesz klikając w zegar odmierzający pozostały czas.
Jeśli definitywnie rezygnujesz z Cyfrowego Polsatu, to może zainteresuje Cię oferta Platformy CANAL+, Netii, Orange, Vectra, UPC, Multimedia?


 

Udostępnij interesującą Cię treść za pomocą:
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Close