Od kilkunastu dni użytkownicy dekodera Evobox podłączonego do instalacji antenowej umożliwiającej odbiór kanałów z Hot Birda i Astry zgłaszają problem samoczynnie restartującego się dekodera. Problem występuje, według zgłaszających, po włączeniu jednego z kanałów z transpondera 11185MHz, pol. V, 11626MHz, pol. V, 12603MHz, pol.H, 11229MHz, pol. V (kanały: TV Trwam, BVN TV Europa, CNN, TVE Internacional Europa, Sky News, WDR HD, BBC World HD).
Problem jest już znany technikom Cyfrowego Polsatu i diagnozują źródło. Jak tylko będzie wiadomo coś więcej w temacie lub pojawi się aktualizacja oprogramowania, to Was poinformuję. Póki co rada jest tylko jedna – omijać kanały z w/w transponderów Astry na Waszych listach kanałów.
Jeśli wychwyciliście lub wychwycicie poważne błędy w najnowszym dekoderze operatora, to zgłaszajcie to w komentarzach.
AKTUALIZACJA
Technicy Cyfrowego Polsatu uporali się z problemem i wyeliminowali reset dekodera po włączeniu w/w kanałów aktualizacją oprogramowania dekodera do wersji 2.0.2.
Witam, nie odbiera w ogóle TVP 1, wcześniej w starym dekoderze było tak samo z tym, że po przełączeniu z TVP 2 na TVP 1 zaczynała jedynka działać. Teraz już w ogóle nie załącza się. Kontaktowałem się wcześniej z Cyfrowym Polsatem i otrzymałem odpowiedz, że problem może tkwić w dekoderze i tu w grę wchodziła by wymiana sprzętu (jest nowy dekoder), lub przewody, ale one po pierwsze nie są stare (nie cały rok od montażu), a po drugie montowane wszystko było przez fachowca. Ustawienia samej anteny są na pewno prawidłowe i mają kolejno 90 % i 80 %. Na forum dużo użytkowników Cyfrowego Polsatu ma ten sam problem i dziwię się, że nie został on jeszcze rozwiązany przez Was. Jak mogę rozwiązać ten problem, żebym mógł normalnie odbierać i oglądać TVP 1 + jeszcze jakiś jeden program który się też w zależności nie załącza z informacją brak sygnału wejście Sat 1. Ten sygnał jest i to poprawny i moc również ma ok. Pod nowy dekoder podłączone są dwa przewody od anteny SAT, i oba są ok? Płacimy za coś co nie działa do końca tak jak powinno! Pozdrawiam Jacek Nowicki
Te paski sygnału odczytane są z MENU->USTAWIENIA->DIAGNOSTYKA->SPRAWDZENIE SYGNAŁU SAT, czy na włączonym kanale TVP1 i przez przytrzymanie przez kilka sekund przycisku “i” na pilocie? Jeśli w sposób pierwszy, to proszę o sprawdzenie drugą metodą i oprócz wartości procentowych proszę o podanie parametru SNR. Bardzo mi pomoże też informacja o rozmiarze czaszy. Druga metoda pokazuje parametry sygnału dla konkretnego kanału. Inne kanały z brakiem sygnału, to: ID HD, DTX HD, Discovery HD, Romance TV HD?
Teraz bazując na moim doświadczeniu instalatora anten. Problem jest po stronie instalacji antenowej. Skręt konwertera w jego osi. W zależności od miejsca zamieszkania konieczny jest większy (na wschodzie Polski) lub mniejszy (na zachodzie) jego skręt. Delikatna korekta ustawienia anteny (góra-dół, prawo-lewo). Uszkodzony konwerter. Zakłócenia z bliskich nadajników sieci komórkowej (LTE) lub umieszczona blisko czaszy antena internetu LTE. Może też zakłócać router Wi-Fi umieszczony bardzo blisko dekodera/przewodu antenowego.
Aby wyeliminować usterkę dekodera, to najłatwiej jest go podłączyć pod inną, sprawną instalację antenową gdzie działa TVP1HD, np. w dowolnym Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży Cyfrowego Polsatu.
PS. Tutaj https://icyfrowypolsat.pl/evobox-pvr-konfiguracja-anteny/ opisałem minimalne wartości sygnału na czterech kanałach, które są stosunkowo miarodajne do oceny jakości sygnału z anteny.