Padający śnieg i problemy z odbiorem sygnału.

Pojawiają się głosy, że Cyfrowy Polsat ma awarię i nic z tym nie robi, ale żadnej awarii w Cyfrowym Polsacie nie ma. Są za to opady mokrego śniegu. Porównując mapę opadów z mapą zgłoszeń braku sygnału mamy tego potwierdzenie.

Mapa opadów z 4 stycznia 2016r.
Mapa opadów z 4 stycznia 2017r.

 

Mapa największej ilości zgłoszeń braku sygnału
Mapa największej ilości zgłoszeń braku sygnału

Należy pamiętać, że czasza nawet tylko częściowo przysypana, oblepiona śniegiem lub konwerter (promiennik) zasypany śniegiem, nie są w stanie prawidłowo odbierać sygnału satelitarnego. A jeśli dołożymy do tego już wcześniej wykonany nieprecyzyjny montaż lub naturalne, delikatne odstrojenie się anteny pod wpływem wiatru, obciążeniem ciężkim, mokrym śniegiem, to mamy idealny przepis na brak sygnału z jakiejkolwiek anteny satelitarnej.

Ciężki, mokry śnieg może również wyrywać przewody antenowe z wtyczek, jeśli przewody są źle zarobione i nieprawidłowo ułożone.

Wszyscy mieszkający w rejonie opadów śniegu w pierwszej kolejności powinni sprawdzić ośnieżenie anteny, potem resztę instalacji antenowej.

 

2 thoughts on “Padający śnieg i problemy z odbiorem sygnału.

  1. OD 2 miesiecy w niektórych lokalizacjach nie mozna ogladać filmów w HBO GO. To chyba awaria. Polsat przeciaga sprawe i od miesiaca nie potrafi rozwiazać problemu.

    1. Bo to niekoniecznie jest problem Cyfrowego Polsatu, tylko dostawców łącza, do którego podłączone są serwery HBO GO, jak i łącza dostawców łącza odbiorców. Tutaj wygląda, że jest jakieś wąskie gardło na łączach. Dekodery różnych operatorów korzystają z innych serwerów HBO GO (w Cyfrowym Polsacie nawet Evobox korysta z innych serwerów niż HDxx00), aplikacje HBO GO korzystają z innych serwerów, komputery również korzystają z innych serwerów.
      Ja mam na przykład internet z Plusa i HBO GO działa bez problemu na HD5500s.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Next Post

Ukradli mi modem. Co mogę zrobić?

Jeśli ukradną Ci modem, możesz go zablokować, aby nikt inny nie mógł już z niego skorzystać. Kartę SIM modemu blokujesz osobno. Sprawdź, jak zablokować kartę SIM modemu. Aby zablokować skradziony modem, należy zablokować jego numer IMEI. Zgłoszenia dotyczącego zablokowania/odblokowania numeru IMEI skradzionego modemu może dokonać Abonent osobiście w Punktach Obsługi Klientów Cyfrowego Polsatu lub przesyłając komplet dokumentów listem poleconym […]