Moim powodem do przedłużenia umowy z Cyfrowym Polsatem stała się zapowiedź wyłączenia gwarantowanego moją umową kanału CBS Action (pisałem o tym tutaj). W sumie moja operacja została przyśpieszona o dwa tygodnie, bo po 9 grudnia i tak bym składał wypowiedzenie, tylko w normalnym trybie, z perspektywą przedłużenia umowy na 15 miesięcy oraz 3 miesiącami bez opłat. Ale skoro nadawca kanału postanowił wycofać się z polskiego rynku i tym samym operator przyjął moje wypowiedzenie w trybie opisanym w § 9, pkt 4 Regulaminu Świadczenia Usług – przedłużyłem umowę znowu na 12 miesięcy, w tym 3 miesiące bez opłat.
TREŚĆ § 9
§ 9 SZCZEGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA DLA USŁUG TELEWIZJI
4. Cyfrowy Polsat zastrzega sobie prawo zastępowania programów telewizyjnych i/lub radiowych w ramach Pakietu Programów przez inne programy lub zmniejszenie ich liczby, jeżeli wynika to z ważnych przyczyn prawnych, technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych. W szczególności zalicza się do nich: utratę przez Cyfrowy Polsat uprawnień do rozprowadzania programów, zaprzestanie nadawania programu przez nadawcę, zmianę satelity lub systemu nadawania, zakończenie rozprowadzania z powodu zbyt niskiego poziomu oglądalności. O zmianach takich Abonenci będą uprzednio informowani, w szczególności poprzez emisję stosownego komunikatu tekstowego na ekranie odbiornika telewizyjnego Abonenta, poprzez emisję w trakcie odbioru programów przez Abonenta scrolla (przewijanego tekstu) informacyjnego dotyczącego zmiany lub poprzez zamieszczenie informacji o takiej zmianie na stronie internetowej Cyfrowego Polsatu lub na kanale dla Abonentów. W takim przypadku Abonentowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy Abonenckiej bez zachowania okresu wypowiedzenia, jednakże nie później niż 30 dni od dokonania takiej zmiany, ze skutkiem na koniec Okresu Rozliczeniowego, w którym przyjęto pisemne oświadczenie Abonenta o rozwiązaniu Umowy Abonenckiej.
KROK PIERWSZY
Wysłanie wypowiedzenia umowy przez ICOK. Wygodnie, szybko i bez konieczności tłumaczenia się pracownikowi punktu Cyfrowego Polsatu lub co gorsza, słuchania absurdalnych powodów, że nie mogę tego zrobić.
Podpowiedź Pani z Działu Utrzymania Klienta, aby w wiadomości załączyć pismo w formacie pdf. Wzór wypowiedzenia umieściłem tutaj.
Można oczywiście złożyć wypowiedzenie tradycyjną pocztą lub w dowolnym punkcie Cyfrowego Polsatu/Plusa, ale cały proces w jednym i drugim przypadku się wydłuży, a skuteczne zarejestrowanie pisma trzeba potwierdzić w Dziale Utrzymania Klienta. No i takie pismo tradycyjne musi być podpisane przez abonenta!
Jak widać na załączonym zrzucie ekranu wypowiedzenie umowy składałem za pośrednictwem ICOK 28 listopada 2019r, tuż po 11.30. Już trzy godziny później otrzymałem mailem oraz w ICOK potwierdzenie, że moje wypowiedzenie umowy zostało przyjęte i zarejestrowane przez operatora. Ta informacja pozwoliła mi przejść do drugiego kroku.
KROK DRUGI
Około siedemnastej zadzwoniłem do Działu Utrzymania Klienta Cyfrowego Polsatu pod numer telefonu 222 127 128, zatwierdziłem informację o RODO i praktycznie natychmiast uzyskałem połączenie z konsultantem. Aby zaoszczędzić swój i konsultanta czas, od razu powiedziałem z jakiego powodu dzwonię i co mnie interesuje, czyli umowa na 12 miesięcy, bez wymiany dekodera, z pakietem kanałów bez zmian oraz wszystkimi możliwymi pakietami dodatkowymi włączonymi przez miesiąc bezpłatnie.
Po obowiązkowej weryfikacji mojej osoby i sprawdzeniu dostępności ofert, konsultant przeszedł do podsumowania warunków umowy, czyli:
- pakiet Premium z pakietem VOD, umowa na 12 miesięcy, 3 pierwsze miesiące bez opłat; od 4 miesiąca opłata 100zł z pakietem VOD lub 90zł miesięcznie bez pakietu VOD, który mogę wyłączyć przez ICOK, dzwoniąc do Biura Obsługi Klienta lub składając taką dyspozycję w dowolnym punkcie Cyfrowego Polsatu/Plusa najpóźniej ostatniego dnia bezpłatnego cyklu rozliczeniowego;
- pakiet Polsat Sport Premium na czas nieokreślony, z pierwszym miesiącem bez opłat oraz z prawem wyłączenia pakietu najpóźniej ostatniego dnia bezpłatnego cyklu rozliczeniowego lub opłatą od 2 miesiąca w wysokości 30zł miesięcznie;
- pakiet Eleven Sports HD na czas nieokreślony, z pierwszym miesiącem bez opłat oraz z prawem wyłączenia pakietu najpóźniej ostatniego dnia bezpłatnego cyklu rozliczeniowego lub opłatą od 2 miesiąca w wysokości 15zł miesięcznie;
- pakiet Rozrywka HD na czas nieokreślony, z pierwszym miesiącem bez opłat oraz z prawem wyłączenia pakietu najpóźniej ostatniego dnia bezpłatnego cyklu rozliczeniowego lub opłatą od 2 miesiąca w wysokości 25zł miesięcznie;
Tak to wygląda w wysłanej mi na maila propozycji zawarcia umowy, którą otrzymałem kilka minut po rozmowie z konsultantem:
Ponadto mój okres zobowiązania do 8 lipca 2020r., wynikający z dotychczasowej umowy na pakiet Premium zawartej 11 czerwca 2019r. został anulowany i zastąpiony nowym zobowiązaniem do 8 grudnia 2020r.
WAŻNA UWAGA
Umowy na 12 miesięcy, bez wymiany dekodera, można uzyskać w Dziale Utrzymania Klienta, po złożeniu wypowiedzenia umowy, od pakietu Rodzinnego HD po Premium Max Plus. W sytuacji wypowiedzenia umowy z powodu wyłączenia gwarantowanego kanału lub zmiany regulaminu, umowę można przedłużać na 12 miesięcy, posiadając wcześniej umowę również na 12 miesięcy. W normalnym trybie, 12-miesięczna umowa może nastąpić po umowie na okres 15/24/29/36 miesięcy.
Dla zainteresowanych poniżej umieszczam zrzut ekranu z moimi należnościami za ostatnie 12 miesięcy wobec Cyfrowego Polsatu:
WYJAŚNIENIE
Do 8 lipca 2019r. miałem pakiet Familijny Max HD z umową na 24 miesiące, z trzema pierwszymi miesiącami bez opłat i zobowiązaniem miesięcznym w kwocie 29,99zł. Z pakietem Eleven Sports HD na czas nieokreślony płaciłem 44,99zł miesięcznie. Jak widać w lutym miałem aktywny tylko pakiet Familijny Max HD, a w marcu miałem aktywny pakiet HBO HD HBO GO, co mnie kosztowało 59,99zł. Tą umowę jednak na 6 pełnych cykli rozliczeniowych wypowiedziałem i od lipca posiadałem już umowę na pakiet Premium bezpłatny przez trzy pierwsze miesiące, a za kolejne zapłaciłem po 90zł.
KROK TRZECI
W mailu, z załączoną propozycją umowy wysyłany jest również link, w który należy kliknąć w celu potwierdzenia prawidłowości ustaleń i zawarcia umowy.
Po kliknięciu w link z maila, zostałem przeniesiony na stronę sklepu Cyfrowego Polsatu i pozostało mi już tylko kliknąć w pomarańczowy przycisk “AKCEPTUJĘ”.
Ponieważ ja zaakceptowałem nowe warunki umowy następnego dnia, to mój proces przedłużenia umowy, na moich warunkach trwał 21 godzin. Mógł jednak trwać około 7 godzin, gdybym zatwierdził warunki tuż po wysłaniu mi propozycji umowy. Ja jednak lubię na spokojnie przejrzeć wysłane mi umowy i nie chodzi tylko o Cyfrowy Polsat. A wystarczającą ilością czasu i spokoju dysponowałem rankiem, następnego dnia.
Dodatkowe pakiety działały już przed 10:00 tego samego dnia, czyli wszystko odbyło się sprawnie i szybko, przy minimalnym moim zaangażowaniu. Obyło się oczywiście bez konieczności oglądania Polsatu, w celu aktywacji nowych pakietów. 😉
PS. Z konsultantem pożegnałem się z uśmiechem na twarzy i słowami: “Do usłyszenia za pół roku”. Dlaczego takimi słowami? Bo już zakładam złożenie wypowiedzenia umowy w maju 2020r. i od czerwca 2020r. mieć znowu przedłużoną ją tym razem na 15 miesięcy i 3 miesiącami bez opłat w okresie wakacyjnym.
PPS. Dlaczego w czerwcu 2019r. wybrałem pakiet Premium? Bo dotychczas wpłacałem po uśrednieniu 40zł za pakiet Familijny Max HD z pakietem Eleven Sports HD. Po wybraniu pakietu Premium na 12 miesięcy, uśredniony rachunek wyniósł mnie 45zł, czyli raptem 5zł więcej miesięcznie.
Ja niestety mam związane ręce i nie mogę chyba skorzystać z przedstawionej opcji zmiany warunków umowy.Wygląda u mnie to tak:1.CP umowa do 07.2021[produkt uprawniający]+multirom-115pln 2.internet45GB-40pln umowa do 19.01.2022 3.Telefony[2]w abonamencie opłata 35pln umowa do 21.02.2022.Korzystam z SMART DOM.Tak że kosztuje mnie ta przyjemność w sumie 190pln.Mam TV cały pakiet oprócz ligi pol.i rozrywki.Zwracam się do znawcy w/w tematu czy mogę coś “ugrać”.Za poradę dziękuję-też z Rybnika.
Upewnij się, że masz kanał CBS Action gwarantowany umową. Jeśli tak, to zostaje Ci tylko wypowiedzieć umowę i skorzystać z okazji. ?
Czy załącznik pdf z wypowiedzeniem musi być własnoręcznie podpisany. W sensie napisać, podpisać, zeskanować i wysłać. Czy może być bez odręcznego podpisu?
Wystarczy treść z mojego wzoru. Oczywiście uzupełniona o brakujące, indywidualne dane.
Cyfrowy Polsat na ICOK pisze, że wypowiedzieć umowę można do 31.12.2019, a na formach i blogach, że do 31.01.2020….
Do 30 stycznia 2020r.
Pisałem o tym już tutaj: https://icyfrowypolsat.pl/wypowiedzenia-z-powodu-wylaczenia-cbs-action-mozna-skladac-do-30-stycznia-2020r/ tylko długo im schodzi poprawa tego komunikatu ?
Czy wypowiedzenie umowy mozna skłądac przed dniem wyłączenia CBS Action?? czy tylko i wyłącznie w terminie od 01.01.2020 – 30.01.2020???
Można było.