Takiego powodu przedłużenia umowy z Cyfrowym Polsatem nie mogłem sobie odmówić

Moim powodem do przedłużenia umowy z Cyfrowym Polsatem stała się zapowiedź wyłączenia gwarantowanego moją umową kanału CBS Action (pisałem o tym tutaj). W sumie moja operacja została przyśpieszona o dwa tygodnie, bo po 9 grudnia i tak bym składał wypowiedzenie, tylko w normalnym trybie, z perspektywą przedłużenia umowy na 15 miesięcy oraz 3 miesiącami bez opłat. Ale skoro nadawca kanału postanowił wycofać się z polskiego rynku i tym samym operator przyjął moje wypowiedzenie w trybie opisanym w § 9, pkt 4  Regulaminu Świadczenia Usług – przedłużyłem umowę znowu na 12 miesięcy, w tym 3 miesiące bez opłat.

TREŚĆ § 9

§ 9 SZCZEGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA DLA USŁUG TELEWIZJI

4. Cyfrowy Polsat zastrzega sobie prawo zastępowania programów telewizyjnych i/lub radiowych w ramach Pakietu Programów przez inne programy lub zmniejszenie ich liczby, jeżeli wynika to z ważnych przyczyn prawnych, technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych. W szczególności zalicza się do nich: utratę przez Cyfrowy Polsat uprawnień do rozprowadzania programów, zaprzestanie nadawania programu przez nadawcę, zmianę satelity lub systemu nadawania, zakończenie rozprowadzania z powodu zbyt niskiego poziomu oglądalności. O zmianach takich Abonenci będą uprzednio informowani, w szczególności poprzez emisję stosownego komunikatu tekstowego na ekranie odbiornika telewizyjnego Abonenta, poprzez emisję w trakcie odbioru programów przez Abonenta scrolla (przewijanego tekstu) informacyjnego dotyczącego zmiany lub poprzez zamieszczenie informacji o takiej zmianie na stronie internetowej Cyfrowego Polsatu lub na kanale dla Abonentów. W takim przypadku Abonentowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy Abonenckiej bez zachowania okresu wypowiedzenia, jednakże nie później niż 30 dni od dokonania takiej zmiany, ze skutkiem na koniec Okresu Rozliczeniowego, w którym przyjęto pisemne oświadczenie Abonenta o rozwiązaniu Umowy Abonenckiej.

KROK PIERWSZY

Wysłanie wypowiedzenia umowy przez ICOK. Wygodnie, szybko i bez konieczności tłumaczenia się pracownikowi punktu Cyfrowego Polsatu lub co gorsza, słuchania absurdalnych powodów, że nie mogę tego zrobić.

Podpowiedź Pani z Działu Utrzymania Klienta, aby w wiadomości załączyć pismo w formacie pdf. Wzór wypowiedzenia umieściłem tutaj.

Można oczywiście złożyć wypowiedzenie tradycyjną pocztą lub w dowolnym punkcie Cyfrowego Polsatu/Plusa, ale cały proces w jednym i drugim przypadku się wydłuży, a skuteczne zarejestrowanie pisma trzeba potwierdzić w Dziale Utrzymania Klienta.

 

Jak widać na załączonym zrzucie ekranu wypowiedzenie umowy składałem za pośrednictwem ICOK 28 listopada 2019r, tuż po 11.30. Już trzy godziny później otrzymałem mailem oraz w ICOK potwierdzenie, że moje wypowiedzenie umowy zostało przyjęte i zarejestrowane przez operatora. Ta informacja pozwoliła mi przejść do drugiego kroku.

KROK DRUGI

Około siedemnastej zadzwoniłem do Działu Utrzymania Klienta Cyfrowego Polsatu pod numer telefonu 222 127 128, zatwierdziłem informację o RODO i praktycznie natychmiast uzyskałem połączenie z konsultantem. Aby zaoszczędzić swój i konsultanta czas, od razu powiedziałem z jakiego powodu dzwonię i co mnie interesuje, czyli umowa na 12 miesięcy, bez wymiany dekodera, z pakietem kanałów bez zmian oraz wszystkimi możliwymi pakietami dodatkowymi włączonymi przez miesiąc bezpłatnie.

Po obowiązkowej weryfikacji mojej osoby i sprawdzeniu dostępności ofert, konsultant przeszedł do podsumowania warunków umowy, czyli:

  • pakiet Premium z pakietem VOD, umowa na 12 miesięcy, 3 pierwsze miesiące bez opłat; od 4 miesiąca opłata 100zł z pakietem VOD lub 90zł miesięcznie bez pakietu VOD, który mogę wyłączyć przez ICOK, dzwoniąc do Biura Obsługi Klienta lub składając taką dyspozycję w dowolnym punkcie Cyfrowego Polsatu/Plusa najpóźniej ostatniego dnia bezpłatnego cyklu rozliczeniowego;
  • pakiet Polsat Sport Premium na czas nieokreślony, z pierwszym miesiącem bez opłat oraz z prawem wyłączenia pakietu najpóźniej ostatniego dnia bezpłatnego cyklu rozliczeniowego lub opłatą od 2 miesiąca w wysokości 30zł miesięcznie;
  • pakiet Eleven Sports HD na czas nieokreślony, z pierwszym miesiącem bez opłat oraz z prawem wyłączenia pakietu najpóźniej ostatniego dnia bezpłatnego cyklu rozliczeniowego lub opłatą od 2 miesiąca w wysokości 15zł miesięcznie;
  • pakiet Rozrywka HD na czas nieokreślony, z pierwszym miesiącem bez opłat oraz z prawem wyłączenia pakietu najpóźniej ostatniego dnia bezpłatnego cyklu rozliczeniowego lub opłatą od 2 miesiąca w wysokości 25zł miesięcznie;

Tak to wygląda w wysłanej mi na maila propozycji zawarcia umowy, którą otrzymałem kilka minut po rozmowie z konsultantem:

Ponadto mój okres zobowiązania do 8 lipca 2020r., wynikający z dotychczasowej umowy na pakiet Premium zawartej 11 czerwca 2019r. został anulowany i zastąpiony nowym zobowiązaniem do 8 grudnia 2020r.

WAŻNA UWAGA

Umowy na 12 miesięcy, bez wymiany dekodera, można uzyskać w Dziale Utrzymania Klienta, po złożeniu wypowiedzenia umowy, od pakietu Rodzinnego HD po Premium Max Plus. W sytuacji wypowiedzenia umowy z powodu wyłączenia gwarantowanego kanału lub zmiany regulaminu, umowę można przedłużać na 12 miesięcy, posiadając wcześniej umowę również na 12 miesięcy. W normalnym trybie, 12-miesięczna umowa może nastąpić po umowie na okres 15/24/29/36 miesięcy. 

Dla zainteresowanych poniżej umieszczam zrzut ekranu z moimi należnościami za ostatnie 12 miesięcy wobec Cyfrowego Polsatu:

WYJAŚNIENIE

Do 8 lipca 2019r. miałem pakiet Familijny Max HD z umową na 24 miesiące, z trzema pierwszymi miesiącami bez opłat i zobowiązaniem miesięcznym w kwocie 29,99zł. Z pakietem Eleven Sports HD na czas nieokreślony płaciłem 44,99zł miesięcznie. Jak widać w lutym miałem aktywny tylko pakiet Familijny Max HD, a w marcu miałem aktywny pakiet HBO HD HBO GO, co mnie kosztowało 59,99zł. Tą umowę jednak na 6 pełnych cykli rozliczeniowych wypowiedziałem i od lipca posiadałem już umowę na pakiet Premium bezpłatny przez trzy pierwsze miesiące, a za kolejne zapłaciłem po 90zł.

KROK TRZECI

W mailu, z załączoną propozycją umowy wysyłany jest również link, w który należy kliknąć w celu potwierdzenia prawidłowości ustaleń i zawarcia umowy.

Po kliknięciu w link z maila, zostałem przeniesiony na stronę sklepu Cyfrowego Polsatu i pozostało mi już tylko kliknąć w pomarańczowy przycisk “AKCEPTUJĘ”.

Ponieważ ja zaakceptowałem nowe warunki umowy następnego dnia, to mój proces przedłużenia umowy, na moich warunkach trwał 21 godzin. Mógł jednak trwać około 7 godzin, gdybym zatwierdził warunki tuż po wysłaniu mi propozycji umowy. Ja jednak lubię na spokojnie przejrzeć wysłane mi umowy i nie chodzi tylko o Cyfrowy Polsat. A wystarczającą ilością czasu i spokoju dysponowałem rankiem, następnego dnia.

Dodatkowe pakiety działały już przed 10:00 tego samego dnia, czyli wszystko odbyło się sprawnie i szybko, przy minimalnym moim zaangażowaniu. Obyło się oczywiście bez konieczności oglądania Polsatu, w celu aktywacji nowych pakietów. 😉

PS. Z konsultantem pożegnałem się z uśmiechem na twarzy i słowami: “Do usłyszenia za pół roku”. Dlaczego takimi słowami? Bo już zakładam złożenie wypowiedzenia umowy w maju 2020r. i od czerwca 2020r. mieć znowu przedłużoną ją tym razem na 15 miesięcy i 3 miesiącami bez opłat w okresie wakacyjnym.

PPS. Dlaczego w czerwcu 2019r. wybrałem pakiet Premium? Bo dotychczas wpłacałem po uśrednieniu 40zł za pakiet Familijny Max HD z pakietem Eleven Sports HD. Po wybraniu pakietu Premium na 12 miesięcy, uśredniony rachunek wyniósł mnie 45zł, czyli raptem 5zł więcej miesięcznie.

Udostępnij interesującą Cię treść za pomocą:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

4 thoughts on “Takiego powodu przedłużenia umowy z Cyfrowym Polsatem nie mogłem sobie odmówić

  1. Ja niestety mam związane ręce i nie mogę chyba skorzystać z przedstawionej opcji zmiany warunków umowy.Wygląda u mnie to tak:1.CP umowa do 07.2021[produkt uprawniający]+multirom-115pln 2.internet45GB-40pln umowa do 19.01.2022 3.Telefony[2]w abonamencie opłata 35pln umowa do 21.02.2022.Korzystam z SMART DOM.Tak że kosztuje mnie ta przyjemność w sumie 190pln.Mam TV cały pakiet oprócz ligi pol.i rozrywki.Zwracam się do znawcy w/w tematu czy mogę coś “ugrać”.Za poradę dziękuję-też z Rybnika.

    1. Upewnij się, że masz kanał CBS Action gwarantowany umową. Jeśli tak, to zostaje Ci tylko wypowiedzieć umowę i skorzystać z okazji. 😉

  2. Czy załącznik pdf z wypowiedzeniem musi być własnoręcznie podpisany. W sensie napisać, podpisać, zeskanować i wysłać. Czy może być bez odręcznego podpisu?

    1. Wystarczy treść z mojego wzoru. Oczywiście uzupełniona o brakujące, indywidualne dane.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Close