Strona icyfrowypolsat.pl niedostępna dla abonentów internetu Plusa i Cyfrowego Polsatu – AKTUALIZACJA

Od poniedziałku, tj. 11 lipca 2016r. moja strona icyfrowypolsat.pl została zablokowana przez Polkomtel i Cyfrowy Polsat dla abonentów internetu mobilnego i domowego tych sieci. Pojawia się błąd informujący o przekroczeniu czasu na odpowiedź serwera.

Operator hostingowy pracuje nad rozwiązaniem problemu. Takie przynajmniej otrzymałem zapewnienie. Bardzo Was za te utrudnienia przepraszam. Wygląda na to, że komuś w Cyfrowym Polsacie nie spodobała się moja informacja o przysługującym prawie braku zgody na zmiany warunków umowy w trakcie jej trwania. Chodzi oczywiście o ostatni mój wpis informujący o wyłączeniu Eurosport2 oraz Fightbox. Więcej tutaj.

Ponieważ inne strony działające u mojego usługodawcy hostingowego działają wyśmienicie i otwierają się również u abonentów internetu mobilnego Plusa i Cyfrowego Polsatu, to z dużą dozą prawdopodobieństwa mogę przypuszczać, że atak ten został skierowany konkretnie w stronę icyfrowypolsat.pl.

Nie sądziłem, że tak poważny operator posunie się do tak prymitywnej metody. Zamiast uczciwie poinformować klienta o zmianach w ofercie, zakończeniu gwarantowania kanałów, to łatwiej zablokować jedną stronę, która taka informację przekazuje za operatora. Te informacje mają znaczenie przede wszystkim dla osób przedłużających umowę, bo im się nie podaje informacji, że nastąpiła zmiana w gwarantowanych kanałach, tylko czyha się na złapanie „jelenia” na przedłużenie umowy, aby i on nie miał już gwarantowanego kanału. Abonent taki bazuje na wiedzy o kanałach w pakietach, z czasu, kiedy podpisywał pierwszą umowę. wtedy mu powiedziano jakie kanały ma w konkretnych pakietach. Potem go hucznie poinformowano o dołączeniu nowych kanałów do jego pakietów. Kiedy jednak trzeba poinformować o usunięciu kanału z oferty, to robi się to „szeptem”, czasem na granicy prawa. Mówiąc o tym tak, aby nikt, a przynajmniej jak najmniejsza ilość osób o tym fakcie się dowiedziała.

Zakładając tę stronę nie zamierzałem być krytykiem operatora, ale chyba będę musiał to rozważyć. Widzę też, że będę musiał rozważyć opcję zakończenia w odpowiednim czasie dwóch swoich umów z grupą kapitałową Cyfrowego Polsatu (TV i Internet). Jeszcze daleka droga przed nami, aby Cyfrowy Polsat z Plusem (z resztą nie tylko oni) nauczyli się kultury biznesu i uczciwego podejściu do klienta.

A wszystko się zaczęło od tego, że Administratora pewnego „fanklubu” Polsatu poprosiłem o podanie jako źródła cytatu umieszczonego na ich stronach, mojego wpisu.

AKTUALIZACJA 25.07.2016r.:

Tak jak niespodziewanie strona przestała działać 11  lipca, tak równie niespodziewanie 21 lipca  strona znów jest dostępna dla wszystkich.

Ponieważ mój operator hostingowy nadal nie uzyskał oficjalnej odpowiedzi z Plusa, więc mogę bazować na dowodach mi oraz operatorowi hostingowemu dostępnych i na ich podstawie jednoznacznie można stwierdzić, że winny całemu zamieszaniu jest operator internetu mobilnego sieci Plus (i tym samym Cyfrowego Polsatu).

Nie jestem autorem „wykopu” z 20 lipca 2016r., jestem tylko autorem powyższego wpisu z 13 lipca 2016r. Zanim jednak dokonałem wpisu na swojej stronie w celu wyjaśnienia brak dostępu do strony, kontaktowałem się z moim operatorem hostingowym w celu zgłoszenia awarii. Oprócz błędu o przekroczeniu czasu połączenia na stronie icyfrowypolsat.pl (nie działała również strona przez bezpośredni adres na serwerze operatora hostingowego z pominięciem domeny icyfrowypolsat.pl, która jest wykupiona u innego operatora), nie działała również poczta przez klienta poczty, ani stronę www, nie działało FTP. Nie działał również panel administracyjny serwera (CPanel). Okazało się, że po stronie operatora hostingowego jest wszystko w porządku (tak jak było w poprzednich dniach), ale ruch na moją stronę z internetu Plusa (którego jestem abonentem) wygląda zgoła inaczej, niż ma to miejsce normalnie. Jak już ochłonąłem z emocji, dokonałem powyższego wpisu.

Dziękuję webd.pl za pomoc! Dziękuję osobie, która jest autorem wykopu. Dziękuję operatorowi internetu mobilnego za zreflektowanie się i wycofanie się z niebezpiecznego procederu, do którego podejrzewam, że się nie przyzna. Ale ja i mój operator hostingowy, który nadal trzyma rękę na pulsie oraz Polkomtel wiemy o tym doskonale.

PS. Spodziewam się również próby zdyskredytowania mojej osoby i strony, np. poprzez przesunięcie w czasie wyłączenia z oferty kanału Fightklub, ale już nic mnie nie zaskoczy. Źródłem tej informacji jest sam Cyfrowy Polsat.

8 komentarzy

  • slaw napisał(a):

    Przykre jakich używają metod.
    A za info o możliwości rezygnacjibardzo dziękuję. Porozsyłałem do znajomych.
    Pyt w tym temacie. Będąc w nc+ zawsze jeśli była możliwość zerwania szło coś od nich utargować żeby zostać z nimi. Po kilku latach za 69 zł miałem to co niektórzy za 100 kilka zł. Jak jest w Polsacie?
    Jest podobna możliwość ? Składam wyp.
    Wycofuję ale za to..
    Pozdrawiam

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Tak, Dział Utrzymania Klienta dzwoni w pierwszej kolejności do klientów rezygnujących z usług z powodu wyłączenia kanału/ów. Zazwyczaj można utargować krótkie umowy, tzn. na okres 15, a nawet 12 miesięcy (w wypadku, kiedy dotychczasowa umowa była na dłuższy okres niż 12 miesięcy), z 5-ma miesiącami bezpłatnymi bez wymiany dekodera głównego lub z 3 miesiącami bez opłat wraz z wymianą dekodera głównego.

  • slaw napisał(a):

    Czyli normalne prawo rynku działa.
    Niby proste, ale przy polityce Polsatu pewności nie było.
    Bardzo dziękuję za odpowiedz.
    Pozdrawiam

  • Bartek napisał(a):

    No i po akcji z usunięciem kanałów niemieckich niekodowanych z listy, dają kolejną podstawę do odejścia z tej pożal się boże firmy – jeszcze rok mnie wiąże umowy, a później zaraz składam wypowiedzenie – nawet nie będę słuchał ich słodkiego pierdzenia o super warunkach dla mnie, ja się wypisuję z Polsatu i możliwe że zrobi tak więcej osób, które znam – sami sobie strzelają w kolano takim zachowaniem

  • specjalista napisał(a):

    a ja mam gdzieś wasze narzekanie. Porównując oferty rożnych operatorów i tak wygrywa Polsat Cyfrowy. |Daje najwięcej za mniej oi pozwala stworzyć własną listę ponumerowanych co ważne kanałów. Nie marudźmy więc.. A jak się komuś nie podoba to niech zmieni sieć

    • Marcin Szczęsny napisał(a):

      Już kilka razy pisałem, że bez SmartDomu TV w CP, internet w Plusie i telefon w T-Mobile, a wkrótce w NJU mam 11zl taniej i przy krótkich umowach. Więc… wolę płacić mniej i częściej móc zmieniać usługi według potrzeb. ☺
      Pomijam fakt, że wpis oderwany od tematu.

      • Bartek napisał(a):

        Wpis i oderwany od tematu i od rzeczywistości. Pewnie pracownik Polsatu, taki z niego specjalista. CP tragicznie traktuje swoich stałych, starych klientów – choćby przez fakt, dodatkowej dopłaty do meczów na Euro, czy blokowania kanałów. Do tego nie dają jakiejś super oferty , w sensie zniżek itp przy renegocjacji umowy – w związku z czym ja zdecydowałem się na o wiele tańszą opcję telewizji z UPC od czerwca 2017. Już na ten moment można było mieć niezłą ofertę na ponad 100 kanałów i internet 120 Mbps. Swoją drogą, kolega który od dawna miał telewizję n, teraz nc+ dostał od nich ofertę z pełnym pakietem, jako lojalny stary klient za 70 zł – pełnym łącznie z canal + (bez HBO jedynie) – da się? da się!

  • rrr napisał(a):

    W dniu dzisiejszym blokada puściła.
    Pewnie ze względu na http://www.wykop.pl/link/3279711/jak-solorz-cenzuruje-internet/

    Z Plusa obecnie strona działa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *