Informacje o wycofaniu kanału CBS Action z polskiego rynku można było już usłyszeć w październiku tego roku, ale nie było pewne jak się ma sprawa w Cyfrowym Polsacie. Wielu do dzisiaj pamięta historię kanału Romatica w słonecznej platformie satelitarnej, ale jest już oficjalne stanowisko operatora i w związku z tym przekazuję je również Wam z krótką instrukcją co możecie z tym zrobić.
Do 31 grudnia 2019r. kanał będzie nadal dostępny na pozycji 199 listy kanałów operatora, a od 1 stycznia 2020r. zostanie on wyłączony i usunięty z listy kanałów. W związku z powyższym każdemu abonentowi, który w swojej aktualnie obowiązującej umowie ma abonowany na stałe lub w wariancie elastycznym pakiet Film HD (nowa umowa lub aneks – przedłużenie umowy) i posiada kanał CBS Action w wykazie kanałów gwarantowanych w pakiecie Film HD, po jego wyłączeniu będzie przysługiwało prawo do wypowiedzenia umowy, bez zachowania okresu wypowiedzenia, bez naliczania tzw. “kary umownej” przez operatora, w terminie do 30 dni od wyłączenia kanału.
Od 1 stycznia 2020r. będzie można zatem złożyć w dowolnym punkcie Cyfrowego Polsatu i Plusa, wysłać pocztą tradycyjną lub po prostu złożyć oświadczenie poprzez ICOK, o treści:
Imię i Nazwisko: |
miejscowość, data |
Biuro Obsługi Klienta Cyfrowy Polsat S.A. ul. Łubinowa 4a 03-878 Warszawa |
WYPOWIEDZENIE UMOWY
Wypowiadam umowę o świadczenie usług telewizji satelitarnej pomiędzy mną a Cyfrowym Polsatem S.A., bez zachowania okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec cyklu rozliczeniowego, na podstawie Regulaminu Świadczenia Usług Cyfrowego Polsatu – wyłączenie z oferty kanały CBS Action.
Z poważaniem, |
podpis |
Kiedy zostanie rozwiązana umowa?
Z końcem okresu rozliczeniowego, w którym zostanie złożone takie wypowiedzenie umowy. Posłużę się przykładem:
W moim przypadku cykl rozliczeniowy kończy się ósmego dnia miesiąca, więc jeśli złożę takie wypowiedzenie między 1 a 8 stycznia 2020r., to 9 stycznia 2020r. moja umowa zostanie rozwiązana bez żadnych konsekwencji dla mnie. Pozostaje tylko w ciągu 30 dni zdać w dowolnym punkcie Cyfrowego Polsatu lub Plusa wypożyczony mi dekoder, aby nie narazić się na karę za brak lub zwłokę w zwrocie sprzętu operatora.
Analogicznie składając wypowiedzenie między 9 stycznia a 30 stycznia, moja umowa zostanie rozwiązana 9 lutego 2020r.
Co można “ugrać” na takim wypowiedzeniu?
W sytuacji, kiedy chcemy “ugrać” na wyłączeniu gwarantowanego kanału nowe, atrakcyjne warunki umowy, sugeruję nie składać wypowiedzenia na 2-3 dni przed końcem cyklu rozliczeniowego, bo może zabraknąć czasu na negocjacje z Działem Utrzymania Klienta Cyfrowego Polsatu pod numerem telefonu 222 127 128. Nie negocjujemy z Telefonicznym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 222 127 222.
U konsultanta Działa Utrzymania Klienta będą dostępne oprócz standardowych ofert, oferty z umową na 12 miesięcy w każdej konfiguracji pakietowej, z cenami cennikowymi, z 3 miesiącami za 0zł, bez wymiany dotychczasowego dekodera. Jeśli przedłużenie umowy będzie połączone z wymianą dekodera, to okres bezpłatny skróci się do jednego miesiąca.
Ponadto dostępne będą też oferty z umową na 24 miesiące, 3 miesiące bez opłat i niższą, niestandardową ceną za pakiet, bez wymiany dekodera:
- Rodzinny HD za 5zł miesięcznie;
- Familijny HD za 20zł miesięcznie;
- Familijny Max HD za 30zł miesięcznie;
- Familijny Max HD + Film HD + Sport HD + Cinemax HD za 50zł miesięcznie;
- Premium za 80zł miesięcznie;
ERRATA:
Cyfrowy Polsat już przyjmuje wypowiedzenia w związku z wyłączeniem kanału CBS Action. Jeszcze dzisiaj zasiądę, aby opisać Wam mój proces wypowiedzenia i przedłużenia umowy na satysfakcjonujących mnie warunkach, który jest już za mną.
Czytając umowę i regulaminy nigdzie nie można natrafić na pojęcie kanały Gwarantowane w Umowie i stąd była moja niepewność.
W moim artykule nie znalazłeś odpowiedzi?
05,12,2019 napisalem do icok o rozwiązanie umowy, na drugi dzień już dzwonił do mnie konsultant bym podpisał nową umowę, powiedział mi ze moja umowa konczy się z daniem 12.01,2020 i mam czas na oddanie sprzętu 30 dni , czy ja mam do 12 stycznia możliwość oglądania, czy do czasu oddania sprzętu?
Kanały będą aktywne, tak długo, jak długo obowiązywać będzie umowa. I jak dobrze zrozumiałem oraz prawidłowo założyłem wypowiedzenie złożone z powodu wyłączenia CBS Action, to umowa rozwiązana zostanie 12 grudnia 2019r. 30 dni na zwrot dekodera będzie w tej sytuacji do 10 stycznia 2020r.
Mnie jednak nie było przy rozmowie z konsultantem Działu Utrzymania Klienta. 😉
Tak umowa rozwiązana z tytułu wyłączenia cbs ale kolsuntant w rozmowie mi powiedział że umowa mi się skończy 12 stycznia , więc muszę zapłacić jeszcze za okres od 12 grudnia do 12 stycznia, pisma jeszcze nie dostałem, tylko że przyjęte moje zgloszenie i kolsuntant mi powiedział że umowa będzie zakończona w styczniu
Wygląda na to, że ktoś w Cyfrowym Polsacie przeczytał ze zrozumieniem Regulamin Świadczenia Usług.
Choć jeszcze nie wszystko prawidłowo interpretują. 😉
Dobra pomijamy ten jeden miesiąc, ake kary za zerwanie umowy mi nie przybiją ?wysłałem im rezygnację z tytułu cbs
Dobra sciagawka. Na takie okazje zawsze czekam i śledzę info o wyłączeniu kanałów. Super ściąga. Ugralem za ten sam pakiet 30 zł mniej.