Wielokrotnie czytam o problemach niektórych abonentów z odbiorem sygnału i wina ma być tylko i wyłącznie po stronie operatora. Często też jako powód podawany jest problem za małej czaszy sprzedawanej przez Cyfrowy Polsat.
Jako instalator anten postanowiłem pokazać, że w zdecydowanej większości wypadków wina leży po stronie instalacji antenowej abonenta, za utrzymanie której w pełnej sprawności odpowiedzialny jest abonent jakiejkolwiek platformy satelitarnej. Jako instalacja antenowa rozumiem każdy jej element, poczynając od czaszy z konwerterem, poprzez maszt antenowy a na wtyku wkręconym do dekodera kończąc. Wbrew obiegowej opinii przy precyzyjnie ustawionej czaszy 70cm z logiem Cyfrowego Polsatu oraz prawidłowym skręcie konwertera, zanik sygnału na kanałach może nastąpić w przypadku wystąpienia bardzo silnych opadów deszczu, śniegu, burzy (w tym wypadku jednak zalecane jest w ogóle wyłączenie elektroniki w domu) i/lub silnym wietrze.
Pokażę Wam pomiary sygnału odbieranego za pomocą dwuletniego zestawu antenowego z konwerterem Twin sprzedawanego przez Cyfrowy Polsat oraz około 17 metrami przewodu antenowego wykonane w pochmurny dzień (15 kwietnia 2017r.), podczas opadów śniegu (zdjęcie obok, 19 kwietnia 2017r.) z paskami sygnału na dekoderze HD5500s .
Aby sprawdzić u siebie paski sygnału na konkretnym kanale w dekoderach HDxx00 należy przytrzymać czerwony przycisk (obok zielonego) na kilka sekund na włączonym kanale, który chcemy skontrolować. W dekoderze Evobox PVR należy przez kilka sekund przytrzymać na pilocie przycisk „i”, aby włączyć parametry sygnału dla włączonego kanału.
Jeśli Twoje paski sygnały wyglądają zdecydowanie gorzej, a przede wszystkim są koloru żółtego lub czerwonego podczas padającego kapuśniaczka lub małego zachmurzenia, to koniecznie wezwij wykwalifikowanego instalatora posiadającego profesjonalny miernik, wiedzę i doświadczenie. Zanim jednak wezwiesz instalatora, sprawdź stopień oblepienia czaszy, konwertera śniegiem, który w razie zalegania na Twojej antenie usuń za pomocą zmiotki. Chcąc zminimalizować zjawisko oblepiania czaszy śniegiem możesz użyć na przykład wazeliny, którą delikatnie, cienką warstwą nanieś na powierzchnię czaszy.
U mnie sygnał zanika regularnie około godziny 12,2 i po paru minutach się pojawia nawet nie reguluje
Od wczoraj nie mam kanału tvp2 reszta normalnie śmiga o co chodzi?
Tylko TVP2 nie działa?
Miesiąc temu podczas wichur stracił mi sie sygnał z anteny do dzisiaj nie umie ustawić anteny wymieniłem już konwenter i kabel i dalej ani nie drgnie. Prosze o pomoc
Jeśli jest to okolica Rybnika w promieniu kilkunastu kilometrów, to możemy się umówić na odpłatną usługę serwisu instalacji antenowej.
mam rozprowadzenie sygnału do trzech pomieszczeń w domu; moc sygnału w jednym pomieszczeniu 60-68 przy względnie stałej jakości na poziomie 68-70 % ; pozostałe dwa mają poziom siły sygnału utrzymujący się w wartości ca 52-60 % przy jakości powyżej 60 % ale siła często spada do 40 % i równocześnie jakość obniża się o kilka % i obraz jest nie do oglądania; wystarczy dekoderem zbadać sygnał z anteny i wraca do OK. Sprawdziłem połączenia przewodów w budynku i są OK. W dwóch pomieszczeniach jw. poziom sygnału dla ró∑nych programów z tego samego EUTELSAT jest różny – czy to jest prawidłowe ?
Nie jest prawidłowe, ale ciężko wskazać źródło problemu bez pomiarów i znajomości topologii instalacji antenowej. Ogólnie rzecz ujmując sygnał jest na niskim poziomie na wejściu antenowym dekodera.